Показати скорочений опис матеріалу
Метафора як інструмент концептуалізації художньої дійсності у полікодовому тексті
dc.contributor.author | Матійчак, Альона | |
dc.date.accessioned | 2022-06-22T21:48:12Z | |
dc.date.available | 2022-06-22T21:48:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Матійчак, А. (2020). Метафора як інструмент концептуалізації художньої дійсності у полікодовому тексті. Питання літературознавства: науковий журнал. (101). ЧНУ. 191-208. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2306-2908 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4514 | |
dc.description.abstract | Висвітлено проблему метафоричного мислення як способу концептуалізації художньої дійсності в імерсивному романі Стівена Холла “The Raw Shark Texts”. Актуальність дослідження зумовлена потребою розширення аналізу комунікативних особливостей художнього тексту з іконічним компонентом. Головна мета статті – проаналізувати особливості полікодовості як форми художньої комунікації та з’ясувати роль і функції метафори як засобу концептуалізації дійсності у полікодовому тексті роману. С. Холл уповні використовує можливості графіки у тексті свого твору, розширюючи рамки роману до гетерогенної форми, що поєднує вербальні та іконічні засоби на змістовно-композиційному рівні. Поєднання в текстуальному полі твору комплексу засобів різних семіотичних систем, включення в його вербальну структуру інших компонентів, парадоксально не ускладнює його сприйняття, а, навпаки, спрощує розуміння тексту, збагачує можливості його інтерпретацій, дає реципієнтові більшу свободу для декодування. Текстоформувальна функція композиційної метафори Холла полягає у здатності бути розгорнутою впродовж всього твору, окресленою у назвах глав, поясненою базовими концептами (концептуальні метафори) і підтриманою в ході сюжету (візуальні метафори та образні загальномовні й індивідуально-авторські метафори). Відтворюючи особливості сенсорних механізмів і їх взаємодію з психікою, автору вдалося вловити спільне міжконкретними речами і абстрактними поняттями, зіставляти непорівнюване. Такий підхід дозволяє розглядати концептуальну метафору як структурну складову художнього твору, акцентувати увагу на специфіці метафоричного конструювання нових реальностей. Всеосяжність композиційної метафори роману “The Raw Shark Texts” з її складовими (концептуальні, візуальні, образні метафори), її всепроникність і здатність до розгортання образів у межах всього художнього повідомлення надає йому оригінальності, цілісності в усій повноті вербально-візуальних засобів. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Іноземних мов для гуманітарних факультетів | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Питання літературознавства | uk_UA |
dc.subject | СтівенХолл, полікодовий текст, композиційна метафора, невербальні засоби, іконічні образи, концептуалізація | uk_UA |
dc.title | Метафора як інструмент концептуалізації художньої дійсності у полікодовому тексті | uk_UA |
dc.title.alternative | Metaphor as a Literary Device of Conceptualizing Reality in Polycodic Fiction | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету