Показати скорочений опис матеріалу
Аксіологічні аспекти адміністративної відповідальності в публічному урядуванні
dc.contributor.author | Вдовічен, Віталій | |
dc.date.accessioned | 2021-08-17T15:31:17Z | |
dc.date.available | 2021-08-17T15:31:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Вдовічен В. Аксіологічні аспекти адміністративної відповідальності в публічному урядуванні. Юридичний науковий електронний журнал, № 6/2021. С. 109-111 DOI https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-6/29 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2524-0374 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/451 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано та досліджено основні аспекти аксіологічного характеру адміністративної відповідальності в публічному урядуванні. Ціннісний характер такої відповідальності у сучасному праві розглядається як один із необхідних механізмів забезпечення ефективної системи публічного врядування. Це зумовлено діяльністю суб’єктів публічної адміністрації, а саме – вчиненням виконавчо-розпорядчих та організаційних дій, які можуть так чи інакше зачіпати інтереси широкого кола осіб, включаючи як осіб публічного права, так і осіб приватного права. І в зв’язку з необхідністю захисту сукупності зазначених інтересів виникає необхідність забезпечення ефективних заходів юридичної відповідальності таких суб’єктів. Юридична відповідальність у публічному урядуванні – це юридичний обов’язок публічного службовця зазнати несприятливі наслідки особистого, матеріального або організаційного характеру внаслідок невиконання або неналежного виконання ним виконавчо-розпорядчих та організаційних функцій, що виражаються у невиконанні покладених на нього посадових обов’язків, які знайшли вираз у формі правопорушення. Виділення аксіологічних аспектів адміністративної відповідальності в публічному урядуванні дає можливість: по-перше, чітко визначити коло суб’єктів публічної адміністрації, по-друге, створюється реальна можливість застосування до таких суб’єктів адміністративної відповідальності як одного з варіантів застосування примусу задля відновлення порушених прав людини під час здійснення публічного урядування. Суб’єкти публічної адміністрації є суб’єктами адміністративного права і діють у межах адміністративно-правових відносин, і без яких не здійснюється публічна влада в державі, не реалізуються суб’єктивні публічні права приватних осіб. По-третє, аксіологічний аспект адміністративної відповідальності в публічному урядуванні підкреслює персоналізацію суб’єктів публічної адміністрації, до яких може бути застосована адміністративна відповідальність, і які складають цілісну організовану систему публічного урядування. По-четверте, аксіологічний аспект адміністративної відповідальності в публічному урядуванні акцентує, що застосування заходів адміністративної відповідальності в публічному урядуванні можливе лише за наявності у суб’єктів публічної адміністрації необхідного обсягу правосуб’єктності в межах свого предмета відання та повноважень здійснення функцій (сприяюче адміністрування, забезпечувальне адміністрування та втручальне адміністрування). По-п’яте, аксіологічний аспект адміністративної відповідальності в публічному урядуванні демонструє існування підвищеного рівня відповідальності суб’єктів публічної адміністрації за аналогічні правопорушення, які передбачені чинним законодавством. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Публічного права | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Юридичний науковий електронний журнал | uk_UA |
dc.subject | юридична відповідальність | uk_UA |
dc.subject | адміністративна відповідальність | uk_UA |
dc.subject | публічне урядування | uk_UA |
dc.subject | публічний службовець | uk_UA |
dc.subject | суб’єкти публічної адміністрації | uk_UA |
dc.title | Аксіологічні аспекти адміністративної відповідальності в публічному урядуванні | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету