Show simple item record

dc.contributor.authorМаксим’юк, Оксана Василівна
dc.contributor.authorСтрук, Іванна Михайлівна
dc.date.accessioned2022-10-07T07:24:09Z
dc.date.available2022-10-07T07:24:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationМаксим’юк О., Струк І. Перифразові номінації як засіб емоційно-образного висловлення думки: лінгводидактичний аспект. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 54. Том 1. С. 302–307.uk_UA
dc.identifier.issn2308-4855
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4760
dc.description.abstractУ статті проаналізовано на засадах лінгводидактичного підходу роль перифрази у виробленні в школярів уміння емоційно виражати думки. Закцентована увага на важливості поглибленого вивчення цієї теми під час позакласної роботи в шкільній неперервній мовній освіті загалом. Актуальність дослідження зумовлена відсутністю вичерпного опису лінгвістичного статусу перифрази та рекомендацій щодо вивчення її в закладах загальної середньої освіти під час позакласної роботи в умовах оновленого освітнього процесу. Метою статті було звернути увагу вчителя-словесника на перифразу як засіб вираження емоційно-образної думки в лінгводидактичному аспекті. У дослідженні подано низку методичних рекомендацій щодо вивчення перифрази в умовах позакласної роботи, а саме: учитель-словесник повинен зосередити увагу учнів на паралельному функціонуванні перефрастичних зворотів і фразеологізмів, а також на різниці між ними, вказати на джерела виникнення перифраз, розкрити механізми утворення перифраз і значення, якого вони набувають внаслідок цього процесу, звернути увагу учнів на те, що в основі перифрази лежить метафора – переосмислення прямого значення слова або групи слів, наголосити, що значення перифрастичного звороту реалізується лише в контексті (на відміну від більшості фразеологізмів), акцентувати увагу й на тому, що перифрастичний зворот характерний для всіх функціональних стилів, але найповніше він виявляє свої образно-експресивні можливості в мові художньої літератури та публіцистики. Практична частина дослідження представлена низкою завдань, які можна запропонувати для поглибленого вивчення перифрази під час позакласної роботи в закладах загальної середньої освіти в умовах оновленої освітньої парадигми та з метою підготовки до підсумкової атестації у випускних класах. Висновкові положення дослідження засвідчують, що відомості про перифразу, опрацьовані на заняттях з позакласної роботи, допоможуть учням глибше усвідомити виражальні можливості слова, повніше засвоїти лексичне й фразеологічне багатство української мови.uk_UA
dc.description.sponsorshipКафедра сучасної української мовиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДрогобич: Видавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectперифразаuk_UA
dc.subjectперифрастичний зворотuk_UA
dc.subjectоцінна функціяuk_UA
dc.subjectоцінний засібuk_UA
dc.subjectемоційно-образне висловленняuk_UA
dc.subjectсучасний освітній процесuk_UA
dc.titleПерифразові номінації як засіб емоційно-образного висловлення думки: лінгводидактичний аспект.uk_UA
dc.title.alternativePeriphrasis as a means of emotional and imaginary expression of thought: linguistic and didactoc aspectuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record