dc.contributor.author | Максим’юк, Оксана Василівна | |
dc.contributor.author | Струк, Іванна Михайлівна | |
dc.date.accessioned | 2022-10-07T07:24:09Z | |
dc.date.available | 2022-10-07T07:24:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Максим’юк О., Струк І. Перифразові номінації як засіб емоційно-образного висловлення думки: лінгводидактичний аспект. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 54. Том 1. С. 302–307. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2308-4855 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4760 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано на засадах лінгводидактичного підходу роль перифрази у виробленні в школярів
уміння емоційно виражати думки. Закцентована увага на важливості поглибленого вивчення цієї теми під час
позакласної роботи в шкільній неперервній мовній освіті загалом. Актуальність дослідження зумовлена відсутністю вичерпного опису лінгвістичного статусу перифрази та рекомендацій щодо вивчення її в закладах загальної середньої освіти під час позакласної роботи в умовах оновленого освітнього процесу.
Метою статті було звернути увагу вчителя-словесника на перифразу як засіб вираження емоційно-образної
думки в лінгводидактичному аспекті.
У дослідженні подано низку методичних рекомендацій щодо вивчення перифрази в умовах позакласної роботи, а саме: учитель-словесник повинен зосередити увагу учнів на паралельному функціонуванні перефрастичних
зворотів і фразеологізмів, а також на різниці між ними, вказати на джерела виникнення перифраз, розкрити
механізми утворення перифраз і значення, якого вони набувають внаслідок цього процесу, звернути увагу учнів на
те, що в основі перифрази лежить метафора – переосмислення прямого значення слова або групи слів, наголосити, що значення перифрастичного звороту реалізується лише в контексті (на відміну від більшості фразеологізмів), акцентувати увагу й на тому, що перифрастичний зворот характерний для всіх функціональних стилів,
але найповніше він виявляє свої образно-експресивні можливості в мові художньої літератури та публіцистики.
Практична частина дослідження представлена низкою завдань, які можна запропонувати для поглибленого
вивчення перифрази під час позакласної роботи в закладах загальної середньої освіти в умовах оновленої освітньої парадигми та з метою підготовки до підсумкової атестації у випускних класах.
Висновкові положення дослідження засвідчують, що відомості про перифразу, опрацьовані на заняттях з
позакласної роботи, допоможуть учням глибше усвідомити виражальні можливості слова, повніше засвоїти
лексичне й фразеологічне багатство української мови. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Кафедра сучасної української мови | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика» | uk_UA |
dc.subject | перифраза | uk_UA |
dc.subject | перифрастичний зворот | uk_UA |
dc.subject | оцінна функція | uk_UA |
dc.subject | оцінний засіб | uk_UA |
dc.subject | емоційно-образне висловлення | uk_UA |
dc.subject | сучасний освітній процес | uk_UA |
dc.title | Перифразові номінації як засіб емоційно-образного висловлення думки: лінгводидактичний аспект. | uk_UA |
dc.title.alternative | Periphrasis as a means of emotional and imaginary expression of thought: linguistic and didactoc aspect | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |