Show simple item record

dc.contributor.authorГорохолінська, Ірина
dc.contributor.authorБродецький, Олександр
dc.date.accessioned2022-10-26T19:43:20Z
dc.date.available2022-10-26T19:43:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationГорохолінська І., Бродецький О. Безпековий ресурс світоглядного знання в освіті: кейс релігієзнавства. Освітній дискурс: Збірник наукових праць. № 35 (7). 2021. С. 7-17.uk_UA
dc.identifier.issn2522-9699
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4831
dc.description.abstractМентально-світоглядні й соціальні ризики та гібридні ідеологічні і геополітичні атаки, з якими стикається Україна (і в яких нерідко використовується релігійний чинник), підтверджують доцільність усвідомлення й використання безпекових функцій релігієзнавства (зокрема, й обґрунтування його ваги в освіті). Поступ соціуму багато в чому залежать від готовності усвідомлено ставитися до питань ідентичності, свободи, відповідальності, критичності і водночас відкритості до діалогу й комунікації ідентичностей. Це одна з передумов завбачання цілої низки небезпек. Особлива роль тут належить релігієзнавству, хоч рівень усвідомлення цього в українському суспільстві, в менеджменті освіти наразі недостатній. Автори обмірковують низку ризиків, з якими стикається сучасне суспільство і на глобальному рівні, і в Україні. Здійснюється аналіз того, як пізнавально-методологічні й ціннісні можливості релігієзнавства здатні примножувати в суспільстві безпековий потенціал. Осмислюються передумови ефективної та евристичної реалізації такого потенціалу через функціонування релігієзнавства в освіті (передусім вищій). Якісна релігієзнавача освіта цінна тим, що дає змогу адекватніше бачити соціокультурну динаміку освячуваних релігіями цінностей, діалогічність і водночас конкурентність різних аксіологічних візій облаштування суспільства та його норм. Такий навик – важіль адекватнішого самовизначення в глобалізованому суспільному просторі.Ціннісна рентабельність і безпекова функціональність релігієзнавчої освіти (або релігієзнавчих елементів в освіті) багато в чому залежить як від оптимізації менеджерських стратегій в освіті, так і від готовності самих науковців у галузі релігієзнавства вдосконалювати методологічну й евристичну дієвість релігієзнавчого освітнього змісту.uk_UA
dc.description.sponsorshipФілософії та культурологіїuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectрелігієзнавствоuk_UA
dc.subjectreligious studiesuk_UA
dc.subjectбогослов’яuk_UA
dc.subjecttheologyuk_UA
dc.subjectсвітоглядні наукиuk_UA
dc.subjectworldview sciencesuk_UA
dc.subjectбезпекові можливостіuk_UA
dc.subjectsecurity possibilitiesuk_UA
dc.subjectідентичністьuk_UA
dc.subjectidentityuk_UA
dc.subjectполіконфесійністьuk_UA
dc.subjectpolyconfessionalityuk_UA
dc.subjectдіалогічністьuk_UA
dc.subjectdialogueuk_UA
dc.titleБезпековий ресурс світоглядного знання в освіті: кейс релігієзнавстваuk_UA
dc.title.alternativeSecurity Resource of the Worldview Knowledge in Education: the Case of Religious Studiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record