Показати скорочений опис матеріалу
Безпековий ресурс світоглядного знання в освіті: кейс релігієзнавства
dc.contributor.author | Горохолінська, Ірина | |
dc.contributor.author | Бродецький, Олександр | |
dc.date.accessioned | 2022-10-26T19:43:20Z | |
dc.date.available | 2022-10-26T19:43:20Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Горохолінська І., Бродецький О. Безпековий ресурс світоглядного знання в освіті: кейс релігієзнавства. Освітній дискурс: Збірник наукових праць. № 35 (7). 2021. С. 7-17. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2522-9699 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4831 | |
dc.description.abstract | Ментально-світоглядні й соціальні ризики та гібридні ідеологічні і геополітичні атаки, з якими стикається Україна (і в яких нерідко використовується релігійний чинник), підтверджують доцільність усвідомлення й використання безпекових функцій релігієзнавства (зокрема, й обґрунтування його ваги в освіті). Поступ соціуму багато в чому залежать від готовності усвідомлено ставитися до питань ідентичності, свободи, відповідальності, критичності і водночас відкритості до діалогу й комунікації ідентичностей. Це одна з передумов завбачання цілої низки небезпек. Особлива роль тут належить релігієзнавству, хоч рівень усвідомлення цього в українському суспільстві, в менеджменті освіти наразі недостатній. Автори обмірковують низку ризиків, з якими стикається сучасне суспільство і на глобальному рівні, і в Україні. Здійснюється аналіз того, як пізнавально-методологічні й ціннісні можливості релігієзнавства здатні примножувати в суспільстві безпековий потенціал. Осмислюються передумови ефективної та евристичної реалізації такого потенціалу через функціонування релігієзнавства в освіті (передусім вищій). Якісна релігієзнавача освіта цінна тим, що дає змогу адекватніше бачити соціокультурну динаміку освячуваних релігіями цінностей, діалогічність і водночас конкурентність різних аксіологічних візій облаштування суспільства та його норм. Такий навик – важіль адекватнішого самовизначення в глобалізованому суспільному просторі.Ціннісна рентабельність і безпекова функціональність релігієзнавчої освіти (або релігієзнавчих елементів в освіті) багато в чому залежить як від оптимізації менеджерських стратегій в освіті, так і від готовності самих науковців у галузі релігієзнавства вдосконалювати методологічну й евристичну дієвість релігієзнавчого освітнього змісту. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Філософії та культурології | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | релігієзнавство | uk_UA |
dc.subject | religious studies | uk_UA |
dc.subject | богослов’я | uk_UA |
dc.subject | theology | uk_UA |
dc.subject | світоглядні науки | uk_UA |
dc.subject | worldview sciences | uk_UA |
dc.subject | безпекові можливості | uk_UA |
dc.subject | security possibilities | uk_UA |
dc.subject | ідентичність | uk_UA |
dc.subject | identity | uk_UA |
dc.subject | поліконфесійність | uk_UA |
dc.subject | polyconfessionality | uk_UA |
dc.subject | діалогічність | uk_UA |
dc.subject | dialogue | uk_UA |
dc.title | Безпековий ресурс світоглядного знання в освіті: кейс релігієзнавства | uk_UA |
dc.title.alternative | Security Resource of the Worldview Knowledge in Education: the Case of Religious Studies | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету