Show simple item record

dc.contributor.authorSazhyna, Alla
dc.date.accessioned2022-10-28T13:08:36Z
dc.date.available2022-10-28T13:08:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationСажина, А. Креатив рекламної естетики у генеруванні нових художніх текстів. Питання літературознавства, вип. 104, Грудень 2021, С. 182-196uk_UA
dc.identifier.issn2306-2908
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4848
dc.description.abstractЙдеться про креативні можливості рекламного тексту в просторі сучасного мистецтва. Як відомо, головним завданням реклами є перетворення реципієнта на споживача. Досягнення основної мети здійснюється рекламотворцями через реалізацію чотирьох послідовних етапів впливу на рецептивну свідомість: привернення уваги, пробудження інтересу, стимулювання бажання і спонукання діяти, що вимагає досконалої форми презентації. Для успішного вирішення зазначених завдань рекламодавці використовують раціональні, емоційні, логічні, психологічні та естетичні засоби переконання у комплексі. Звідси реклама як особливий синтетичний вид «естетизованої прагматики» не відкидає естетичний бік рекламотворчості. У процесі сприйняття рекламного тексту можуть спостерігатися певні телеологічні девіації: коли естетичний компонент реклами виходить у рецептивній свідомості на перше місце, рекламний текст може набувати нових змістових параметрів, трансформуватися у якісно інший текст. У такому ракурсі розглядаються окремі рекламні слогани: відокремившись від першотексту, вони перетворюються на самостійні повідомлення (на кшталт прислів’їв, приказок, фразеологізмів) та вливаються у потік сучасного комунікативного простору мовлення. Наступним феноменом, породженим естетикою рекламного тексту, постають численні анекдоти, комедійні замальовки, що пародіюють сюжетні структури, теми, образи, специфіку мовлення рекламних текстів, виступаючи вже автономними жанрами. Генерацію нового тексту тут розглянуто як вільну гру в естетичній комунікації, коли автор (рекламодавець) і реципієнт стають рівноправними та успішними партнерами. Також проаналізовано окремі зразки, в яких естетика рекламного твору анулює його іманентну утилітарну маркованість і створює самостійний художній текст. Таким чином, естетичний складник рекламного тексту перетворюється на певний креативний мотив, рушійну силу в генерації нових літературних текстів.uk_UA
dc.description.sponsorshipзарубіжної літератури та теорії літературиuk_UA
dc.publisherЧернівецький національний університет імені Юрія Федьковичаuk_UA
dc.subjectрекламаuk_UA
dc.subjectестетична функціяuk_UA
dc.subjectреципієнтuk_UA
dc.subjectграuk_UA
dc.subjectтекстuk_UA
dc.subjectжанрuk_UA
dc.subjectслоганuk_UA
dc.subjectанекдотuk_UA
dc.titleКреатив рекламної естетики у генеруванні нових художніх текстівuk_UA
dc.title.alternativeCREATIVITY OF ADVERTISING AESTHETICS IN GENERATING NEW FICTION TEXTSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record