dc.identifier.citation | Шумова В., Цибанюк О., Дарійчук С. Методичний алгоритм навчання спортивним вправам в умовах сучасного закладу дошкільної освіти: самокат. Фізичне виховання, спорт та здоров'я людини: досвід, проблеми, перспективи (у циклі Анохінських читань): матеріали ІХ Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції. 10 грудня, 2021 р., Київ // за заг. ред. О. В. Ярмолюк. К.: Київ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2021. С.162-166 | uk_UA |
dc.description.abstract | Положеннями закону України «Про дошкільну освіту» збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини визначено як пріоритетне завдання розвитку, навчання і виховання наймолодших громадян країни [1].
Показником фізичного здоров’я дитини інструктивно-методичні рекомендації «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» (2016 р.) назвали відсутність аномалій і відхилень в анатомічній будові тіла, нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і розвиток, в сумі – рівень морфофізіологічного розвитку. Саме цей рівень виявляється й підтверджується віковими антропометричними та біометричними показниками: довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, внутрішніх органів, опорно-рухового апарату, стану формування постави, гострота зору, нюху, слуху, смаку тощо.
До показників психічного здоров’я документом віднесено рівень розвитку психічних процесів (відчуття, сприймання, увага, пам’ять, уява, мислення, мовлення, воля), емоційної сфери, збалансованість психічних станів, уміння свідомо керувати своєю поведінкою, швидко адаптуватися до середовища, адекватно реагувати на зовнішні й внутрішні подразники, регулювати відносини із соціальним, природним, предметним середовищем та власним «Я». | uk_UA |