Показати скорочений опис матеріалу
Мовна картина світу в сучасних підручниках з німецької мови для середніх шкіл
dc.contributor.author | Павлюк, А.М. | |
dc.date.accessioned | 2022-11-18T08:20:58Z | |
dc.date.available | 2022-11-18T08:20:58Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | http://www.aphn-journal.in.ua/archive/51_2022/99.pdf | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2308-4855 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5699 | |
dc.description.abstract | Статтю присвячено аналізу якості відображення в підручнику з німецької мови мовної картини світу носіїв мови, яка вивчається. Дослідження здійснено на основі підручника з німецької мови «Delfin» видавництва «Hueber Verlag». У статті з’ясовано теоретичне підґрунтя укладення підручників з іноземної мови та виокремлено критерії, спрямовані на визначення того, наскільки якісно підручник відображає мовну картину світу німців та сприяє її засвоєнню учнями. З’ясовано, що мовна картина світу найчіткіше відтворюється в лексиці та граматиці. Основними елементами мовної картини світу є концепти. Першим критерієм аналізу відтворення концепту є частота використання імені концепту в навчальному матеріалі. У досліджуваному підручнику спостерігається низька частота, що ускладнює засвоєння концепту. Другим критерієм є відповідність змісту концепту в навчальному матеріалі його тлумаченню в словнику. Відповідність у досліджуваному розділі є повною, проте спостерігається недостатнє вираження кожного із значень компонентів концепту. Третім критерієм є рівень емоційного забарвлення тексту, на основі якого вивчається концепт. Під час дослідження виявлено високий рівень емоційного забарвлення, якого було досягнуто завдяки стилістичним засобам. Четвертим критерієм є відповідність змісту навчального матеріалу, на основі якого вивчається концепт, психолого-віковим особливостям учнів. Під час дослідження виявлено часткову відповідність. П’ятий критерій стосується логіки навчального матеріалу. У навчальному матеріалі, на основі якого вивчається досліджуваний концепт, немає логічних протиріч, висловлювання побудовані здебільшого на основі логічної операції «імплікація». Шостим критерієм є відповідність концептуальних одиниць, які містяться в навчальному матеріалі, особливостям культури мовної взаємодії людей, які перебувають в тій чи іншій культурно-історичній ситуації. Досліджуваний підручник повністю відповідає цьому критерію, відображаючи, зокрема, норми вираження ввічливих прохань та порад. Сьомим критерієм є обґрунтованість дизайну навчального матеріалу, на основі якого вивчається концепт. Укладачами підручника було дотримано основні принципи щодо дизайну навчального матеріалу, зокрема, спостерігається його автентичне оформлення. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Актуальні питання гуманітарних наук | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка; | |
dc.subject | мовна картина світу, концепт, підручник з німецької мови, учні старшого шкільного віку | uk_UA |
dc.title | Мовна картина світу в сучасних підручниках з німецької мови для середніх шкіл | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету