Show simple item record

dc.contributor.authorBurka, Aliona
dc.date.accessioned2021-09-03T07:19:03Z
dc.date.available2021-09-03T07:19:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citation5. Бурка А.В. Державна допомога при народженні дитини: проблемні аспекти // Підприємництво, господарство і право. 2020 (290). № 4. С. 116-120.uk_UA
dc.identifier.issn2663-5313 (print)
dc.identifier.issn2663-5321 (online)
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/574
dc.description.abstractОдним із видів соціального забезпечення сімей з дітьми є допомога при народженні дитини як різновид державної допомоги. У статті здійснено ретроспективний аналіз окремих норм права, що регулюють розміри та підстави припинення допомоги при народженні дитини; аналіз судової практики, в тому числі практики Верховного Суду, Конституційного Суду, визначено проблемні аспекти під час реалізації особами права на отримання допомоги при народженні дитини. Автор зазначає, що на основі аналізу судової практики вдалося визначити таке: основною підставою для звернення до суду здебільшого є відмова у виплаті допомоги у зв’язку із пропуском строків для звернення за її призначенням. Уразі пропуску строку для звернення з поважних, об’єктивних причин мало місце задоволення позову і призначення допомоги, насамперед виходячи із інтересів дитини. Якщо ж пропуск строку відбувався з неповажних причин чи не підтверджено їх значущість, об’єктивний характер - позов не підлягав задоволенню. Здійснено аналіз окремих рішень Конституційного Суду про визнання неконституційними положень щодо підстав припинення виплати допомоги та визнання конституційними положень щодо зменшення розміру допомоги при народженні дитини у зв ’язку із фінансово-економічним становищем держави. Зроблено висновок щодо певної абсурдності позиції Конституційного Суду. Автор зауважує, що розмір державної допомоги при народженні дитини є одним із основних факторів, який впливає на рівень народжуваності в Україні. Є необхідність більш детально врегулювати питання щодо цільового використання коштів, які виділяються на потреби дітей, для того щоб запобігати випадкам їх неналежного використання. У статті запропоновано встановити, що у разі пропуску звернення за призначенням допомоги з поважних причин заявникам повинен надаватися додатковий строк для звернення, не менше двох місяців.uk_UA
dc.description.sponsorshipприватного праваuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПідприємництво, господарство і правоuk_UA
dc.subjectсоціальне забезпеченняuk_UA
dc.subjectматеріальне забезпеченняuk_UA
dc.subjectцільове використання коштівuk_UA
dc.subjectрозмір допомогиuk_UA
dc.titleДержавна допомога при народженні дитини: проблемні аспектиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record