• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
View Item 
  •   ARCher Home
  • Юридичний факультет
  • Наукові праці
  • View Item
  •   ARCher Home
  • Юридичний факультет
  • Наукові праці
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ціннісно-світоглядна роль категорії «права людини» у формуванні понятійно-категоріального апарату адміністративного права.

Thumbnail
View/Open
Федорук № 212.pdf (139.9Kb)
Date
2022-04
Author
Федорук, Наталія Сергіївна
Metadata
Show full item record
Abstract
Стаття присвячена визначенню ролі ціннісно-світоглядного впливу на формування категоріально-понятійного апарату сучасного адміністративного права такої важливої загальноправової категорії, як «права людини». Зазначено, що поняття та категорії, що стосуються адміністративних прав особи, їх змістовне наповнення та класифікація, є одним із найменш досліджених в науці адміністративного права, а в сучасних наукових джерелах залишається домінуючим радянський погляд на природу суб’єктивного права як «наданого та гарантованого державою», що є відображенням досі існуючого у вітчизняній теорії права уявлення про те, що права людини є наслідком встановлених державою норм законів та інших нормативних актів. В статті проаналізовано зміст сучасного розуміння категорії «права особи» та вплив її змісту на категорію «суб’єктивні публічні права». Визначено, що категорія «суб’єктивні публічні права» здатна виконувати свою гносеологічну та онтологічну функції у формуванні нової людиноцентристської доктрини адміністративного права за умови дотримання наступних ціннісно-світоглядних орієнтирів: 1) суб’єктивне публічне право є одним із природних людських прав, яке не надане особі державою, а є похідним від базових людських прав і є природнім та невід’ємним. Роль суб’єкта публічної адміністрації при цьому полягає не в наділенні особи такими правами, а в їх гарантуванні та забезпеченні; 2) наявність у особи суб’єктивного публічного права дає їй можливість впливати на суб’єкт владних повноважень, використовуючи відповідні адміністративно-правові механізми і процедури та виступати як рівноцінний суб’єкт правовідносин по відношенню до органів публічної влади; 3) повноцінна реалізація суб’єктивного публічного права можлива лише за умови забезпечення та захисту як публічного, так і приватного інтересу, при чому публічний інтерес розуміється не як інтерес держави, а як інтерес, важливий для кожного члена суспільства.
URI
https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6123
Collections
  • Наукові праці

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Місце податкового права в системі фінансового права України 

    Vakaryuk, Lyudmyla (Актуальні проблеми держави і права. Збірник наукових праць.Одеса “Юридична література”, 2011)
    The article examines the revenue for the state authorities legally significant actions. Made differentiation of duties: importable, export, transit. Analyzed legal mechanism duties. Attention is paid to methods for ...
  • Місце бюджетного права в системі фінансового права України 

    Vakaryuk, Lyudmyla (Актуальні проблеми держави і права. Збірник наукових праць. Одеса “Юридична література, 2011)
  • Загальновизнані принципи права – фундамент міжнародного права та міжнародного правопорядку 

    Задорожна, Світлана (Науковий вісник Чернівецького університету: Зб. наук. праць., 2014)
    Досліджується значення та дія загальних принципів права в міжнародному правопорядку та міжнародному праві. Роль міжнародних органів правосуддя у застосуванні загальновизнаних принципів права. Нормативне визнання ...

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of ARCherCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV