Show simple item record

dc.contributor.authorPatsurkivskyy, Petro
dc.contributor.authorHavrylyuk, Ruslana
dc.date.accessioned2022-12-07T13:33:54Z
dc.date.available2022-12-07T13:33:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationПацурківський П.С., Гаврилюк Р.О. ЯКОЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПОТРЕБУЄ КОНСТИТУЦІЙНА МАТРИЦЯ ПУБЛІЧНИХ ФІНАНСІВ УКРАЇНИ?/Право України № 7, 2022. С. 95-111uk_UA
dc.identifier.issn1026-9932
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6230
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу чинної конституційної матриці публічних фінансів України та чвертьвікового досвіду її реалізації, а також нових історичних викликів для України у цій сфері та можливих відповідей суспільства на них. Метою статті є дослідження питання, якої саме модернізації потребує конституційна матриця публічних фінансів України на сучасному етапі розвитку вітчизняного соціуму. Вона конкретизована у таких завданнях статті: 1) проаналізувати чинну конституційну матрицю публічних фінансів України; 2) обґрунтувати необхідність і пріоритетні вектори модернізації конституційної матриці вітчизняних публічних фінансів. В основу методології дослідження покладено аксіологічний та антропосоціокультурний підходи, загальнонаукові принципи об’єктивності й історизму, парадигма органічного конституціоналізму, а також методи системного та структурно-функціонального аналізів. На основі ґрунтовного аналізу проблеми крізь призму органічного конституціоналізму автори статті дійшли таких висновків: 1. Чинній конституційній матриці публічних фінансів України де-юре властивий ціннісний еклектизм – державоцентризм і людиноцентризм водночас. Він є закономірним наслідком політики та прак тики тотального патерналізму у сфері публічних фінансів. Де-факто ж це надає державі та її чиновникам квазісвободу дій у сфері публічних фінансів, відкриває безмежні можливості системно зловживати у ній під лозунгами суспільної необхідності та/або суспільної доцільності. 2. З метою подолання цих проблем, а також задля виконання завдань, що постали перед Україною з огляду на набуття нею статусу кандидата у члени Європейського Союзу та дії інших вагомих чинників стала необхідністю модернізація конституційної матриці публічних фінансів України. 3. Ця модернізація передбачає передусім потребу конституціоналізації особистої свободи індивідів, зокрема, загального принципу “особам приватного права дозволено все, що не забороняють загальні правила”, а також конституціоналізації принципу нерівності, вигідної усім як принципу конституційного інституту публічних фінансів. 4. Поява у тексті Конституції України останнього принципу ще більше актуалізує потребу та водночас уможливить виокремлення у ній спеціального розділу “Публічні фінанси”. 5. На рівні окремих субінститутів інституту конституційних публічних фінансів потребують конституціоналізації: як засади бюджетного конституційного права принцип конкуренції заявлених належним чином публічних потреб суб’єктів конституційних відносин у цих ресурсах; як засади податкового конституційного права принцип максимізації справедливих податкових надходжень у публічні фонди фінансових ресурсів.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЮРИДИЧНЕ ВИДАВНИЦТВО “ПРАВО УКРАЇНИ”uk_UA
dc.subjectконституційна матриця публічних фінансівuk_UA
dc.subjectмодернізація конституційної матриці публічних фінансівuk_UA
dc.subjectпринцип “особам приватного права дозволено все, що не забороняють загальні правила”uk_UA
dc.subjectпринцип нерівності, вигідної усім; принцип конкуренції заявлених належним чином публічних потребuk_UA
dc.subjectпринцип максимізації справедливих податкових надходжень у публічні фонди фінансових ресурсівuk_UA
dc.titleЯКОЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПОТРЕБУЄ КОНСТИТУЦІЙНА МАТРИЦЯ ПУБЛІЧНИХ ФІНАНСІВ УКРАЇНИ?uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record