dc.description.abstract | Формування лексичного складу мовлення у дітей дошкільного віку
пов'язано з розвитком пізнання навколишнього світу та розвитком особистості в
цілому. Оволодіння мовою є передумовою оволодіння знаннями, подальшого
успішного навчання в школі. Найбільша частина інформації надходить людині
через слово. Успішність дитини залежить від того, наскільки добре вона
оволоділа словниковим запасом рідної мови.
В даний час формуванню лексичного складу мовлення дітей приділяється
значна увага. Однією з найважливіших передумов оволодіння зв’язним
мовленням, читанням, письмом та лічбою є достатній рівень розвитку
лексичного компонента мовної системи: об'єм, організація лексикону,
ідентифікація лексичного значення, засвоєння принципів функціонування слова
у лексиконі.
Від того, наскільки у дітей сформований словниковий запас, залежить їх
повноцінне спілкування, а отже їх загальний розвиток. Багатство словника є
ознакою розвиненого мовлення і показником рівня розумового розвитку.
У психологічних дослідженнях доведено, що розвиток мовлення
здійснюється більш активно, якщо задіяні наочно-образне мислення та уява,
розвинена здатність дитини до заміщення та наочного моделювання,
здійснюється використання мовних умінь при вирішенні різноманітних
розумових завдань. У цьому зв’язку, використання мнемотехніки у розвитку
словника дошкільників сьогодні є актуальним. | uk_UA |