Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorТичініна, Альона Романівна
dc.date.accessioned2023-01-17T07:21:27Z
dc.date.available2023-01-17T07:21:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationTychinina,A. (2022). Ideia sporidnenoï pratsiHryhoriia Skovorody u poeziï modernists′koho obiednannia “Muzahet” [Hryhoriy Skovoroda’s Idea of Related Workin the Poetry of the Modernist Association “Muzaget”]. Pitannâ lìteraturoznavstva, no.106, pp.25–40. (in Ukrainian). http://doi.org/10.31861/pytlit2022.106.025uk_UA
dc.identifier.otherttps://doi.org/10.31861/pytlit2022.106.025
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6420
dc.description.abstractАнотація. Розглянуто іманентне побутування ідеї Григорія Сковороди (1722–1794) про сродну працюв поезії українських модерністів, зокрема представників мистецького угрупування„Музагет”(1919). Головною методологічною призмою постає сковородинська концепція спорідненої праці, окреслена з опертям на розвідки В.Горського, Л.Ушкалова, Д.Чижевського. Описано історію створення та особливості діяльності київської постреволюційної групи символістів „Музагет”. Проаналізовано однойменний літературно-мистецький альманах, у якому кожен учасник колективу презентував свій „сродний” вид мистецтва: поезія, проза, критика, живописі, водночас, зафіксував спорідненість індивідуального та суспільного (національного) начал. На підставі аналізу поезії Михайла Жука, Дмитра Загула, Володимира Кобилянського, Клима Поліщука, Олекси Слісаренка, Миколи Терещенка, Павла Тичини, Павла Филиповича, Володимира Ярошенкавиокремлено концептуальні домінанти, що в цілому реалізовують креативну й колективну сродність поезії „Музагету”. Окреслено символіку поетичних образів-архетипів: Бог, Христос, радість, зірка, квітка, вітер, шлях, душа поета, спів, музика, сон. Акцентовано функціонування антитез і паралелізмів: плин людського життя / тривкість природи, життя / смерть, земля /пекло / рай, добро / зло, день / ніч, аскетизм / святість /гріховність,Христос / сатана,самотність / юрба. Проаналізовано багатоголосся музичної образності і музичності вірша шляхом використаннятропів,фонетичних та синтаксичних засобів. Висновується,що поетичне новаторство, відвертий вияв креативності та індивідуальності, акцентування сродності між талантом й характером, продуктивна взаємодія друзів у популярних творчих колективах в умовах і під впливом складних історичних подій та ідеологічних дилем 20–30-хрр.ХХст., привелиоднихмузагетівців до славетного визнання, а інших–до трагічних наслідків Червоного ренесансу.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПитання літературознавства: Чернівецький національний університетuk_UA
dc.subjectГригорій Сковородаuk_UA
dc.subjectродна/споріднена працяuk_UA
dc.subjectМузагетuk_UA
dc.subjectконцептуальна домінантаuk_UA
dc.subjectукраїнський модернізмuk_UA
dc.subjectмодерністська поезіяuk_UA
dc.titleІдея спорідненої праці Григорія Сковороди у поезії модерністського об’єднання „Музагет”uk_UA
dc.title.alternativeHRYHORIY SKOVORODA’S IDEA OF RELATED WORKIN THE POETRY OF THE MODERNIST ASSOCIATION “MUZAGET"uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу