dc.description.abstract | Соціальне замовлення суспільства системі освіти передбачає цілеспрямоване формування особистості, здатної до активних успішних дій у конкурентному середовищі, безперервної освіти та самоосвіти – знайшов відображення у вимогах Державного стандарту початкової загальної освіти (далі стандарт). Як одна з основних вимог стандарту до результатів освіти виступає оволодіння універсальними навчальними діями (особистісними, пізнавальними, регулятивними та комунікативними), що забезпечують оволодіння ключовими компетентностями, що становлять основу вміння вчитися.
Володіння універсальними навчальними діями дає молодшим школярам можливість самостійно «відкривати» нові поняття та способи дій, організовувати свою діяльність, передбачаючи її результат. Регулятивні вміння, такі як саморегуляція, цілепокладання, прогнозування, планування визначають успіх учбового процесу. Несформованість таких умінь негативно позначатиметься на результатах навчання. Справді, лише з подолання труднощів відбувається розвиток. Дитині необхідно здійснювати вольове зусилля (саморегуляцію), ставити мету та намічати план її досягнення. Мета – це передбачуваний результат, і для того щоб вона була поставлена, потрібне вміння прогнозувати.
Від того, наскільки інтенсивно формуватиметься вміння прогнозувати в шкільному віці, залежатимуть такі якості особистості, як вміння мислити, робити вірний вибір. Успішне вирішення зазначеної проблеми можливе лише за відповідної підготовки педагога, здатного і готового формувати в молодших школярів, зокрема, вміння прогнозувати. | uk_UA |