Показати скорочений опис матеріалу
Натуроморфна когнітивна модель порівняння.
dc.contributor.author | Коропатніцька, Тетяна Петрівна | |
dc.date.accessioned | 2023-06-12T20:05:27Z | |
dc.date.available | 2023-06-12T20:05:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Коропатніцька Т. П. Натуроморфна когнітивна модель порівняння. Науковий збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». Дрогобич: 2020. Вип. 28, Т.2. С. 43-48. | uk_UA |
dc.identifier.issn | ISSN 2308-4855 (print) ISSN 2308-4863 (online) | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7121 | |
dc.description.abstract | Статтю присвячено дослідженню лінгвокогнітивних ознак порівняння, реалізованого порівняльними структурами з маркерами wie та als у сучасній німецькій мові. На основі анотованого корпусу текстів німецької мови DWDS порівняння розглянуто через фреймове моделювання, задля представлення порівняння як лінгвокогнітивної моделі знань. У межах когнітивної лінгвістики порівняння розглянуто як процес розуміння одного концепту або домену в термінах іншого, де ієрархічна впорядкованість постає в іпостасі концепт → парцела (набір концептів) → домен (набір парцел). Запропоновано методику аналізу лінгвокогнітивних характеристик порівняльних структур з маркерами wie та als у сучасній німецькій мові, що полягає в доборі матеріалу дослідження за допомогою корпусного аналізу та методом наскрізного виписування, у застосуванні фреймового моделювання як методу науково-пізнавальної діяльності для репрезентації порівняння як універсальної лінгвокогнітивної моделі знань з метою виявлення закономірностей інтелектуальної та вербальної діяльності німецькомовної особистості, у використанні матричної і мережевої моделей для структурування, організації інформації, представленої фреймом порівняння. Серед понятійного простору референта порівняння виокремлено чотири домени MENSCH ‘ЛЮДИНА’: (1) ЛЮДИНА – СОЦІАЛЬНА ІСТОТА; (2) ЛЮДИНА – ФІЗИЧНА ІСТОТА; (3) ЛЮДИНА – ЕМОЦІЙНА ІСТОТА; (4) ЛЮДИНА – РОЗУМНА ІСТОТА. Систематизація корелятивних доменів, які мапуються на референтний концепт MENSCH ‘ЛЮДИНА’, дозволила визначити діапазон порівняння, найчисельнішою серед якого виявилася група, на тлі якої профілюється концепт NATUR ‘ПРИРОДА’. У результаті вирізнення та аналізу значеннєвих елементів виокремлено натуроморфну когнітивну модель порівняння та її варіанти. Ця стаття є результатом аналізу лінгвокогнітивних особливостей порівняння, реалізованого порівняльними структурами з als i wie через когнітивне моделювання порівняння та вивчення структури натуроморфної когнітивної моделі порівняння. | uk_UA |
dc.publisher | Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ;Вип. 28, Т.2. | |
dc.subject | порівняльні структури, референтний домен, корелятивний домен, натуроморфна когнітивна модель порівняння. | uk_UA |
dc.title | Натуроморфна когнітивна модель порівняння. | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету