Показати скорочений опис матеріалу

dc.date.accessioned2023-11-24T10:41:39Z
dc.date.available2023-11-24T10:41:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationСтрілець І., Шестакова К. Реалізація елементів інтегрованого навчання у процесі вивчення польської мови (історичний, географічний, соціальний контексти). МАТЕРІАЛИ XIV МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ, ПРАВОЗНАВСТВА, ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ ТА ГЕОГРАФІЇ» (до 300-річчя з дня народження Г. С. Сковороди) (Харків, 18 листопада 2022 р.) / за ред. Людмили Зеленської, Сергія Сєрякова, Тотраза Місостова. – Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 200 – 2006.uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8138
dc.description.abstractThe article analyses textbooks (by Ukrainian and Polish authors) for learning Polish language. A competent approach to the study of foreign languages in secondary education, higher education and for self-education is taken into account. The authors pay special attention to communicative competences of a wide range, materials of a historical nature. The article draws cross-cultural parallels as well as analyses information on geography and social life. The authors draw attention to the aesthetic design of the books, the relevance of certain topics, their temporal prolongation during the study of Polish as a foreign language at the secondary and higher educational levels, as well as for self-education.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherХНПУ імені Г. С. Сковородиuk_UA
dc.subjectPolish as a foreign language, integrated education, adult education, children and youth education, historical context in learning the Polish languageuk_UA
dc.titleРеалізація елементів інтегрованого навчання у процесі вивчення польської мови (історичний, географічний, соціальний контексти)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail
Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу