Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorMiku, Viktor
dc.contributor.authorButyrskyi, Andrii
dc.date.accessioned2021-09-23T11:24:35Z
dc.date.available2021-09-23T11:24:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationМіку В., Бутирський А. Судова реформа: досвід Республіки Молдова. Право України. 2018. № 7. С. 47–57.uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/855
dc.descriptionhttps://pravoua.com.ua/ua/store/pravoukr/pravo_2018_7/pravo_2018_7_s3/uk_UA
dc.description.abstractНині Україна переживає найболючіший етап судової реформи, суть якого полягає у ліквідації значної частини судів, що може призвести до звільнення як суддів, так і працівників апарату ліквідованих судів. На жаль, можемо констатувати відсутність чіткої моделі, за якою відбуватиметься ліквідація судів, у які строки це буде здійснено, що буде з суддями ліквідованих судів тощо. Для проведення такої важливої та масштабної реформи, як судова, вважається за доцільне дослідження досвіду сусідніх країн. Однією з таких країн є Республіка Молдова, яка вже суттєво просунулася у здійсненні судової реформи, тоді як Україна стоїть лише на початку цього шляху. Метою статті є визначення основних положень судової реформи у Республіці Молдова та вироблення практичних рекомендацій для адаптації позитивного досвіду цієї реформи для України. Досліджено хід судової реформи у Республіці Молдова, виявлено її позитивні та негативні риси. Вона розпочалася у 2009 р., але не принесла бажаних результатів, у зв’язку з чим у 2016 р. у цій країні вкотре розпочалася судова реформа, яка передбачає докорінну зміну всієї судової системи. Розкрито роль Вищої Ради Магістратури у цьому процесі. Аналіз судової реформи в Республіці Молдова засвідчив схожість проблем, які виникають при проведенні такої ж реформи в Україні. Досвід країни показав, що судова реформа повинна здійснюватися комплексно, з приділенням достатньої уваги всім елементам такої реформи. Встановлено, що, враховуючи досвід Республіки Молдова у реформуванні судової системи, Україні передусім необхідно визначити часові межі припинення робо ти ліквідованих судів і початку роботи новостворених судів. Це питання безпосередньо пов’язане з переведенням до новостворених судів суддів та працівників апарату ліквідованих судів. При цьому таке переведення має здійснюватися, за можливості, автоматично. Наголошено на доцільності розроблення Державною судовою адміністрацією України відповідної нормативно-правової бази для фактичного припинення діяльності ліквідованих судів. Також наголошено на необхідності забезпечення належного інформування громадян щодо змін у правилах підсудності у містах, де відбулося укрупнення судів.uk_UA
dc.description.sponsorshipПриватного праваuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЮридичний журнал "Право України"uk_UA
dc.subjectсудова реформаuk_UA
dc.subjectсудuk_UA
dc.subjectРеспубліка Молдоваuk_UA
dc.subjectоптимізація судівuk_UA
dc.subjectліквідація судівuk_UA
dc.subjectВища Рада Магістратури Республіки Молдоваuk_UA
dc.titleСудова реформа: досвід Республіки Молдоваuk_UA
dc.title.alternativeJudicial reform: experience of the Republic of Moldovauk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу