dc.description.abstract | Дане дослідження виконано у рамках когнітивної лінгвістики, мета якого поля-
гає у визначенні реалізації інтенції адресанта у сучасному англомовному туристично-
му рекламному дискурсі. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю вивчення
когнітивних вимірів адресантно-адресатної взаємодії у дискурсі, для чого використано
парадигму методів дослідження, які сприяли комплексному опису інтенції адресанта в
англомовному туристичному рекламному дискурсі.
Об’єкт аналізу – сучасний туристичний рекламний дискурс англійської мови. Пред-
мет дослідження – когнітивні та психолінгвістичні ресурси сучасного англомовного ту-
ристичного рекламного дискурсу. В адресантно-адресатних відносинах у туристичному
рекламному дискурсі адресант кодує смисл, націлений на певного адресата, завдання
якого полягає у декодуванні смислу та прийнятті або відхиленні інтенцій адресанта, які
передаються у повідомленні.
Адресант, створюючи текст у відриві від адресата, бере до уваги ідеалізоване по-
няття про рекламований об’єкт задля ефективного впливу на адресата. Залежно від на-
міру адресанта функціональні властивості кожного із зазначених типів варіюються.
У процесі аналізу встановлено, що інтенція адресанта виступає когнітивним кон-
структом при здійсненні впливу на адресата. Адресант у туристичному рекламному дис-
курсі виступає комунікативним лідером. А його інтенція полягає у використанні техно-
логій, які впливають на вибір адресата; у мотивації клієнта до «купівлі» пропонованих
туристичних послуг; у реалізації комунікативних стратегій, спрямованих на маніпуля-
тивний вплив користувачів туристичних послуг, що спонукатиме їх також у подальшо-
му залишати свій позитивний відгук про якість послуг туристичної фірми.
Рекламні тексти сфери туризму є мотивованими, цілісними, змістовно-смислови-
ми та емоційно забарвленими. Отже, вони є комплексною комунікативною єдністю, яка
включає інформаційну, оцінну та спонукальні функції. Туристичний рекламний дис-
курс – адресато-орієнтований дискурс, в якому здійснюється когнітивний, афективний,
сугестивний та конотативний впливи на потенційного туриста. | uk_UA |