dc.description.abstract | Україна продовжує працювати над реформуванням та вдосконаленням різних галузей суспільного життя, зокрема й освіти. Відповідно до Концепції Нової української школи, метою початкової освіти є розвиток умінь усіх учнів, без винятку, комунікувати, соціально взаємодіяти, аналізувати й засвоювати соціально значущу інформацію для розв’язання різних проблем, співпрацювати з однолітками й дорослими, самореалізуватися тощо. Впродовж останніх десятиліть низка вчених у своїх пошуках звернулися до проблеми формування, розвитку та вдосконалення соціальних навичок, соціальної компетентності, соціального інтелекту та соціального розвитку. Наукові пошуки в цьому напрямку нині актуальні у зв’язку зі зростаючою кількістю випадків аутизму серед дитячого населення у світі та Україні. Забезпечення умов для соціальної взаємодії, формування соціальних умінь та навичок − важливе для подальшого розвитку дитини, особливо для дітей з аутизмом, оскільки соціальна взаємодія − передумова ефективного навчання та успішного навчального середовища, суттєво впливає на формування індивідуальної поведінки, стимулює інтелектуальну діяльність, уможливлює академічний успіх. Дисципліна «Іноземна мова» має істотний педагогічний потенціал для формування соціальних навичок молодших школярів. Без використання мови неможлива повноцінна міжособистісна взаємодія, а процес вивчення мов, якому притаманний яскраво виражений соціальний контекст, унікальний порівняно з вивченням інших дисциплін. Мета статті полягає в розкритті особливостей розвитку соціальних навичок на уроках іноземної мови у дітей молодшого шкільного віку з розладами аутичного спектра в інклюзивному середовищі та спеціалізованих школах. Нами використано такі методи дослідження, як теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел із метою визначення теоретичних основ означеної проблеми. Розглянуто специфіку соціальної сфери дітей молодшого шкільного віку з розладами аутичного спектра; розкрито суть понять «соціальна компетентність», «соціальний інтелект», «соціальні навички»; з’ясовано особливості розвитку соціальних навичок у дітей-аутистів на уроках іноземної мови та їх вплив на формування соціальної компетентності; наведено приклади вправ, які сприяють розвитку соціальних навичок та формуванню комунікативних умінь на уроках англійської мови як в умовах інклюзивного середовища, так і у спеціалізованих школах. | uk_UA |