ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАЦІЙ В МАРКЕТИНГУ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
Abstract
У статті досліджено особливості комунікацій в маркетингу малих підприємств ресторанного
бізнесу. Авторами конкретизовано специфіку маркетингової діяльності малих підприємства, яка
впливає на вибір комплексу маркетингових інструментів та комунікаційних технологій. Узагальнено
та прокоментовано напрями маркетингової діяльності для малого підприємства за підходом Джона
Янча. Відзначено, що створення ефективного маркетингового бюджету вимагає глибокого
занурення у воронку продажів, зміну підходів до її розуміння, інтеграції маркетингу з продажами,
комунікаційної підготовки споживача до купівлі. Акцентовано увагу на доцільності застосування
малими підприємствами ресторанного бізнесу інструментів локального маркетингу, який
спрямований на ефективні комунікації з цільовою аудиторією в певному «ідеальному» місці.
Встановлено, що власники ресторанних закладів свої конкурентні стратегії та комунікаційні
кампанії мають формувати з урахуванням уподобань, потреб і переваг нових поколінь споживачів.
Зроблено висновок, що малий бізнес, який частково або повністю веде бізнес онлайн, повинен мати
цифрову маркетингову стратегію. Розглянуто нові комунікаційні інструменти, малобюджетні
технології маркетингових комунікацій. Визначено перспективні напрями удосконалення
маркетингової комунікаційної політики малих підприємств ресторанного ринку.