Моделювання тренувального процесу кваліфікованих волейболістів у річному макроциклі в умовах закладу вищої освіти
Date
2020Author
Pervukhina, Svitlana
Петричук, Петро
Прекурат, Олег Томович
Metadata
Show full item recordAbstract
Важлива умова в сучасному волейболі – не лише зростання інтенсивності гри, а й ефективно організований річний цикл тренувального процесу. Постійне підвищення вимог до рівня спортивної майстерності волейболістів змушує тренерів до пошуку способів підвищення ефективності навчально-тренувального процесу, особливо в умовах навчання в закладах вищої освіти. Одним із перспективних напрямів удосконалення системи спортивної підготовки кваліфікованих волейболістів є використання різноманітних форм організації занять із волейболу, що сприяє результативності змагальної діяльності, як окремим спортсменом, так і командою загалом. Важливим чинником підвищення результативності змагальної діяльності є спортивне вдосконалення студентських команд із волейболу, яке може бути істотно поліпшено на основі створення та застосування комплексної методики управління їх підготовкою, що включає: діагностування й урахування рівня розвитку фізичних якостей; визначення вмісту етапів і циклів фізичної підготовки студентів, а також засобів цієї підготовки; вибір адекватних обсягу, інтенсивності та розподілу тренувального навантаження для досягнення цільових результатів у спеціальній підготовленості. У статті розглядаються теоретикометодичні основи теорії періодизації спортивного тренування, особливості побудови річної підготовки у волейболі, розкриті особливості тренувального процесу волейболістів в умовах закладу вищої освіти. Досліджено застосування раціональних форм планування тренувальних навантажень у структурах річної та багаторічної підготовки спортсменів волейболістів в умовах навчання у закладі вищої освіти. Передбачається, що отримані результати про фізичну підготовленість студентів волейболістів можуть бути використані як критерії для подальшого ефективного планування тренувального процесу.