ОРГАНІЗАЦІЯ КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ЦІЛІСНОГО ОСВІТНЬОГО ІНКЛЮЗИВНОГО ПРОЦЕСУ
Abstract
Через
новітні підходи до здійснення освітнього процесу в перелічених вище закладах
ми спостерігаємо ефективність та прогрес в розвитку вихованців. Такі
документи які Закон України «Про освіту» 2017 року, Концепція розвитку
інклюзивної освіти 2010 року і Концепція Нової української школи свідчать, що
важливим є забезпечення особистісно-орієнтованого підходу під час
здійснення кооперативного навчання, в якому може реалізуватися кожен
здобувач освіти незалежно від його можливостей. В контексті європейських
цінностей сучасна освіта Нової української школи вимагає значної
переорієнтації в свідомості суспільства і насамперед фахівців закладів
початкової освіти, а також здійснення педагогами своєї професійної діяльності
через постійне підвищення кваліфікації з урахуванням принципів толерантності,
поваги до кожної особистості, зокрема до осіб з особливими освітніми
потребами, неупередженості та недопущення дискримінації.
Реалізація всебічного розвитку в молодших школярів, доступності
здобуття ними всіх форм та типів освітніх послуг залежить від якісної
підготовки фахівців до роботи в інклюзивному середовищі через використання
інтерактивних технологій навчання. Такими фахівцями є вчителя початкових,
середніх та старших класів, асистенти вчителів, та спеціалісти з інклюзії. В
Концепції розвитку інклюзивної освіти 2010 року йдеться про підготовку
достатньої кількості кваліфікованих педагогічних кадрів, які володіють
методикою інклюзивного навчання, компетентні в інтерактивних технологіях, а
також створення системи вдосконалення їх педагогічної майстерності.