Ринок туризму: пандемічні проблеми та новітні перспективи
View/ Open
Date
2022Author
Чубрей, Олександра
Зарубіна, А.В.
Голубець, І.М.
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті досліджуються особливості пандемічних проблем, які
вплинули на ринок туризму та новітні перспективи його розвитку як одного із
важливих структурних елементів в секторі економіки країни. Встановлено, що
туристична галузь докладає значний внесок в створення робочих місць,
соціально-економічний та культурний розвиток у всьому світі. Визначено, що
індустрія туризму та відпочинку найбільше постраждала від пандемії
COVID-19, насамперед, від заходів, необхідних для стримування пандемії.
Виявлено, що станом на 20 квітня 2020 року, до 97 туристичних напрямків
закрили кордон або його частину, близько 65 країн та територій запровадили
заходи щодо обмеження або заборони внутрішніх або зарубіжних польотів,
близько 39 країн закрили кордони для деяких груп туристів, що прибувають з
місць, де COVID-19 має високі темпи поширення, і близько 7% територій, що
залишилися, застосовували деякі інші профілактичні заходи, такі як 14-денний
карантин для туристів або людей, які переїжджають із іншої країни.
Визначено, що кількість іноземних туристів зменшилася на 20-30%, що
призвело до збитків у розмірі 300-450 млрд дол. США для міжнародного
туризму до кінця 2020 року. Доведено, що найбільш постраждалими регіонами
є Північно-Східна Азія, Південно-Східна Азія, Океанія, Північна Африка та
Південна Азія, а найменше постраждали регіони Північної Америки, Західної
Європи та Карибського басейну. ЮНВТО зазначає, що експерти з туризму
очікують повернення до рівня прибуття туристів, котрий був у
допандемічному періоді, до 2023 року або пізніше, а деякі вважають, що до
2024 року або й пізніше. Проаналізовано представлені ЮНКТАД три сценарії,
щодо потенційного економічного впливу пандемії на туристичний сектор та
сектори, прямо чи опосередковано з ним пов’язані. Виявлено, що криза,
пов’язана з COVID-19, є переломним моментом для узгодження зусиль щодо
підтримки засобів до існування, залежних від туризму та у відповідності до
Цілей сталого розвитку. Встановлено, що Дорожня карта трансформації
туризму має охоплювати п’ять пріоритетних напрямків.