ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ «ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК» В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
Abstract
В умовах науково-технічного прогресу в дітей йде відчутне "перенасичення" інформацією. Ті речі, які колись захоплювали представників старшого покоління людей, навряд чи здатні зацікавити сучасного школяра. Якщо раніше, щоб добути інформацію, що цікавить, доводилося годинами сидіти над книгами, то зараз це справа п'яти секунд. За таких умов педагогу неймовірно важливо знайти той єдиний підхід, той метод, ту технологію, яка б змогла пробудити в дитині дослідницький інтерес, зростити в ній бажання вчитися, дізнаватися нове. Впровадження в освітнє середовище LEGO-технологій успішно вирішує цю проблему.
Державний стандарт нового покоління передбачає розробку нових педагогічних технологій. Нова система освіти, яка будується на системно-діяльнісному підході, орієнтується на результат. Діяльність виступає як необхідна умова розвитку пізнавальних процесів у дитини. Іншими словами, дитину розвиває не моралізаторство, а діяльність. Вирішити дану освітню задачу можна легко, реалізувавши в освітньому середовищі ЛЕГО, система занять з яким має бути ретельно продуманою. "Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність", - говорив Бернард Шоу. І це якнайкраще доводить ефективність використання Шести цеглинок.
Використання ЛЕГО на уроках у початковій школі - це важливий і корисний елемент навчального процесу, адже це допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам'ять, мовлення, дрібну моторику рук тощо. Діти проявляють свої творчі здібності, фантазію, вчаться взаємодії з однолітками, взаємодопомоги, необхідності обміну інформацією, вмінню приймати рішення, розвивають комунікативні навички. При цьому в дитини не зникає бажання вчитися, краще засвоюється матеріал. Гра допомагає дитині краще й цікавіше пізнавати навчальний матеріал, розвиває пам'ять, мислення, згуртовує колектив. Тим самим опора на гру - це вірний шлях для включення до роботи молодших школярів у навчальному процесі.