Проблема вивчення російсько-української війни на уроках української літератури у ЗЗСО (на матеріалі художніх творів Світлани Талан)
Abstract
Українська письменниця Світлана Талан належить до числа найпродуктивніших майстрів слова сьогодення. У магістерській роботі на матеріалі романів «Оголений нерв», «Повернутися дощем», «Ракурс», «Матусин оберіг», «Де живе свобода», «Де живе свобода її полиновий присмак» представлено комплексний аналіз теми російсько-української війни, яка є особливою для письменниці, бо сама неодноразово ставала свідком трагічних подій.
На основі науково-критичних джерел було простежено окремі моменти з життя і творчості Світлани Талан, а також з’ясовано чинники, що визначили проблемно-тематичний аспект написання творів. Окрему увагу приділено жанровим особливостям та функціям художнього образу, а також символіці
назв романів. Здійснено детальний аналіз головних та другорядних образів-персонажів, з акцентуванням на їхніх поглядах, переконаннях, розкрито особливості внутрішнього світу та психологічний стан кожного з них.
Художні твори С. Талан пише у жанрі «реальних історій». Змальовуючи образи головних героїв, показує їхній нелегкий тернистий життєвий шлях і бажання бути вільними у своїх діях та вчинках. Письменниця аналізує події через призму своїх героїв з різних ракурсів, дає можливість читачеві зрозуміти «правду» кожного з персонажів в жорстоких умовах війни.