Маркетинговий підхід до оцінки та управління бізнесовою привабливістю територій
Abstract
Розглянуто маркетинговий підхід до оцінки та управління бізнесовою привабливістю
територій. Визначено, що вихідною умовою реалізації маркетингового підходу до бізнесової
привабливості є необхідність вивчення, аналізу та прогнозування потреб бізнес-аудиторії і розробка
системи заходів її підтримки, підвищення чи зниження в рамках регіональної політики.
Сформовано групу базових часткових статистичних показників та групових індексів, які
запропоновано розглядати як індикатори бізнес-привабливості. Також запропоновано застосування
експертної оцінки привабливості регіону на основі суб’єктивно-об’єктивних уявлень, особливістю
такого підходу є зосередження уваги на деталізації окремих критеріїв, що розкривають
привабливість території у розрізі задоволення інтересів визначених груп цільових аудиторій.
Систематизовано: сучасний досвід формування бізнесової привабливості країн Європи, що
дозволило виділити досвід Польщі, яка демонструє різновекторну привабливість своїх регіонів;
успішну практику просування регіону цільовій аудиторії «зовнішній бізнес», що демонструє
Північний Лімбург, який 500 міжнародних компаній обрали як основу для їхніх загальноєвропейських
операцій; досліджено досвід формування територіального маркетингу через такі організаційні
форми, як промоутерські агентства Канади, Китаю, Словаччини, Іспанії, Палестини, Індії.
Визначено проблеми, які існують у регіонах України і потребують загальнодержавного
вирішення (захист прав власності, дозволи на тимчасове перебування в країні, висока
забюрократизованість процедур отримання дозволу на роботу, складнощі з відкриттям рахунків
для нерезидентів та наданням адміністративних послуг, валютні обмеження, неможливість
нормально репатріювати капітал)