ПСИХОЛОГІЧНІ БАР'ЄРИ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ У НЕМОВНОМУ ВНЗ
View/ Open
Date
2023-04Author
Тулюлюк, Катерина
Камінська, Олена Ігорівна
Metadata
Show full item recordAbstract
Механізмами психологічних бар'єрів є: мобілізація внутрішніх ресурсів
(особистісного сенсу, цінностей, професійної позиції, самоактуалізації, інтересів,
прагнень, потреб, мотивів та ін.), що викликає відхилення нормативної
навчальної діяльності та стимулює перебудову психологічної структури
особистості; відновлення порушеної рівноваги та набуття психологічної
стійкості [2].
Варто зазначити, що успішність навчальної діяльності студентів з
оволодіння іноземною мовою суттєво залежить від обраної стратегії подолання
психологічних бар'єрів. Можна виділити дві принципово різні стратегії
подолання: конструктивна та деструктивна.
Деструктивна стратегія виявляється у психологічному захисті студентів, у
відмові від продуктивного вирішення критичних ситуацій, зняття емоційної
напруги та психологічних перешкод між особистісною комунікацією. Цей вид
стратегії подолання забезпечує зниження емоційної напруги, тривоги та
психологічного дискомфорту студентів за рахунок спотвореної оцінки
об'єктивної реальності та суб'єктивного стану на занятті з іноземної мови.
Конструктивна стратегія полягає у перетворенні, яке здійснюється при
виборі стратегії самоактуалізації, де сaмоактулізація розглядається як процес
переживання та відновлення порушень ціннісно-мисленневої та мотиваційної
сфер особистості, що сприяє оптимальному подолання психологічних бар'єрів
та забезпечує психологічну стійкість навчальної діяльності.