ПЕРЕДУМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ У БАЗОВІЙ СЕРЕДНІЙ ОСВІТІ
View/ Open
Date
2023Author
Byrka, Marian
Скрипська, Ганна
Качуровська, Любов
Metadata
Show full item recordAbstract
В дослідженні визначено, що формувальне оцінювання виступає як інноваційна форма взаємодії вчителя та учня/учениці у базовій середній освіті, яка дає змогу не тільки відстежувати його/її рівень навчальних досягнень, а й забезпечити індивідуальну освітню траєкторію кожного учня/учениці, що вибудовується на засадах активної участі в навчанні і свідомого розуміння власних прогалин у навчанні.
Констатовано, що формувальне оцінювання для вчителя надає численні переваги, найважливішими з яких є: можливість вчасно виявити та відреагувати на проблеми в навчанні, виключити негативні аспекти оцінювання, а також забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу для кожного учня/учениці. Для учня/учениці такі переваги охоплюють можливості вчитися на власних помилках, визначити, чого не знає, і не вміє; сформувати розуміння що є важливим, а що другорядним, що таке успіх тощо.
Детерміновано, що ефективне впровадження формувального оцінювання у базовій середній освіті передбачає дотримання вчителем низки принципів та потребує підбору відповідного педагогічного інструментарію.