Психологічні особливості професійного самовизначення випускників міських та сільських шкіл
Короткий опис(реферат)
Професійне самовизначення є провідним етапом у житті кожної
особистості, оскільки воно не лише спрямовує людину на обраний кар’єрний
шлях, але й впливає на її особистісний ріст та психологічне благополуччя.
Врахування специфіки етапів, функцій, структурних компонентів
професійного самовизначення допомагає особистості зробити обґрунтований
професійний вибір, досягти гармонії
між особистим й професійним розвитком.
У кваліфікаційній роботі проаналізовано підходи вчених до розуміння
поняття «самовизначення», охарактеризовано функції і структуру
професійного самовизначення, зосереджено увагу на соціально психологічних чинниках та проблемах професійного самовизначення
старшокласників.
Проведене емпіричне дослідження спрямоване на виявлення
особливостей прояву когнітивного, емоційно-ціннісного, орієнтовно поведінкового компонентів професійного самовизначення випускників
міських та сільських шкіл. Доведено, що існують відмінності у змістових
характеристиках структурних складових професійного самовизначення
досліджуваних учнів старшого шкільного віку.
Professional self-determination is a leading stage in every individual’s life, as
it not only directs a person to the chosen career path but also affects his personal
growth and psychological well-being. Considering the specifics of the stages,
functions, and structural components of professional self-determination helps an
individual make an informed professional choice, to achieve harmony between
personal and professional development.
The qualification work analyzed the approaches of scientists to understanding
the concept of "self-determination", characterized the functions and structure of
professional self-determination, and focused attention on social and psychological
factors and problems of professional self-determination of high school students.
The conducted empirical research aims to identify the features of the
manifestation of cognitive, emotional-value, and orienting-behavioral components
of professional self-determination of graduates of urban and rural schools. It has
been proven that there are differences in the content characteristics of the structural
components of the professional self-determination of the studied high school
students