Роль регіональної мистецької спадщини в розвитку особистості учнів на уроках музичного мистецтва в ЗЗСО
Abstract
Мала Батьківщина дає людині набагато більше ніж вона може усвідомити. Нажаль в навчальних дисциплінах суспільно-гуманітарного циклу майже не поєднується вивчення програмного з урахуванням регіонального творчого матеріалу з метою формування в учнів загальнолюдських цінностей, значення рідного краю в історії України, пізнавального інтересу до вивчення регіону в якому живеш. Метою роботи є теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності вивчення культурної спадщини рідного краю для суттєвого оновлення виховного процесу учнів, реалізації системного підходу одночасного впливу на всі фактори, які зумовлюють якість результатів виховання. Важливе виховне значення відіграє пісня. Зміст пісенних творів несе в собі увагу до іншої людини, виступає засобом виховання, вчить вшановувати сім’ю, родину, батьків, оспівує кращі родинні здобутки, спрямовує людину до осмислення громадських позицій, ідеалу. Також велику роль відіграє й пісня релігійного характеру. Пісня стає гуманно-етичною цінністю в суспільстві. Під час народження та вивчення цих цінностей вдосконалюється сама людина. Особлива увага приділяється творчій спадщині Буковинського композитора Михайла Мафтуляка, і є важливим елементом при вивченні регіонального матеріалу на уроках музичного мистецтва та виховних заходах.