Значення виконавської діяльності вчителя музичного мистецтва в процесі розвитку емоційних та когнітивних здібностей учнів
Abstract
Сучасний урок музичного мистецтва наповнений використанням інноваційних технологій і систем. Це зумовлено тим, що світ надзвичайно стрімко рухається в епоху інформаційності, де важливою вимогою є володіння комп’ютерними та інформаційними технологіями. Сьогодні важко уявити навчальний процес без інтерактивних та інформаційно-комунікаційних технологій, використання нових форм і методів подачі інформації стало необхідністю для зацікавлення сучасного учня, і урок музичного мистецтва не є виключенням. Технологізація освіти значно спрощує навчальний процес, зменшує навантаження на вчителя та дає можливість зацікавити сучасних учнів, що звикли до навчання онлайн та не можуть уявити життя без гаджетів. Проте, слід зазначити, що все це відтісняє виконавську діяльність вчителя на задній план. Безперечно, використання музичних програвачів, програм для співу караоке, музичних конструкторів, енциклопедій, музичних ігор та різного роду навчальних програм має місце в сучасному освітньому процесі, проте це не може замінити важливість слухання музики у виконанні вчителя чи спів під живий акомпанемент. Інструментально-виконавська компетентність вчителя музичного мистецтва має важливий вплив на розвиток учнів, адже завжди викликає в них емоційний відгук, сприяє розвитку не лише творчих, а й когнітивних здібностей. Проведений аналіз науково-педагогічної літератури показав, що проблема виконавської підготовки вчителів музичного мистецтва є предметом великої кількості наукових досліджень. Систематизована психолого-педагогічна та мистецтвознавча література з досліджуваної проблеми, здійснено аналіз впливу виконавської діяльності вчителя музичного мистецтва на розвиток емоційності та творчості учнів. Практична значущість дослідження полягає у визначенні рівня підготовки вчителя музичного мистецтва до здійснення виконавської діяльності на уроках музичного мистецтва в закладах загальної середньої освіти, а також у формуванні умов для розвитку емоційних та когнітивних здібностей учнів.