Психолого-педагогічні умови розвитку словника дітей старшого дошкільного віку
Abstract
Проблема розвитку словника була предметом наукового інтересу широкого кола психолінвістів, психологів, лінгводидактів різних часів, які займались дослідженням особливості розвитку словника дітей, змістові та процесуальні аспекти організації словникової роботи в закладах дошкільної освіти за основними її напрямами.
Словникову роботу розглядаємо як спеціально організовану діяльність, що спрямована на виховання уваги у дітей до змістової сторони слова і мовлення в цілому, розуміння та тлумачення значення слів, активізацію та розвиток словника із застосуванням інтерактивних методів, технологій, прийомів.
Мета полягає в науково-теоретичному обґрунтуванні концептуальних засад і експериментальної методики розвитку словника дітей старшого дошкільного віку в різних видах мовленнєвої діяльності.
Об'єктом дослідження є мовленнєва діяльність дітей старшого дошкільного віку.
Предметом дослідження є педагогічні умови та методика розвитку словника дітей старшого дошкільного віку в різних видах мовленнєвої діяльності (навчально-мовленнєва, художньо-мовленнєва мовленнєво- ігрова).
Відповідно до мети, сформовані наступні завдання: визначити та науково обґрунтувати концептуальні засади розвитку словника старших дошкільників; визначити критерії, показники і схарактеризувати рівні розвитку словника старших дошкільників; виявити й теоретично обґрунтувати педагогічні умови розвитку словника дітей старшого дошкільного віку; розробити, науково обґрунтувати та експериментально апробувати методику розвитку словника старших дошкільників у різних видах мовленнєвої діяльності; визначити тенденції та стадії розвитку словника дітей старшого дошкільного віку.
Одержані експериментальні результати розширюють і збагачують традиційні підходи до організації словникової роботи, її інтеграції в різні види мовленнєвої діяльності (навчально-мовленнєва, художньо-мовленнєва мовленнєво-ігрова).