Інструменти вчителя в організації формувального оцінювання навчальних досягнень молодших школярів
Abstract
На сучасному етапі розвитку українського суспільства, важливу роль
відіграє реформування шкільної освіти з використанням її цілей та функцій.
Нова філософія освіти акцентує увагу на гуманістичному підході,
впровадженні особистісно орієнтовані моделі педагогічної взаємодії,
орієнтуванні на потреби дитини. Також вона має на меті сприяти співпраці та
співтворчості між учителем та учнем, приділяти увагу емоційному та
фізичному здоров’ю дитини, підтримувати пізнавальні можливості школярів
та стимулювати їхній розвиток та саморозвиток.
Процес модернізації призвів в освіті до змін у системі контролю та
оцінювання навчальних результатів. Сучасна дидактика визнає контроль
завдань та оцінювання не тільки для визначення рівня засвоєння знань, умінь
і навичок учнями, але й для розкриття причин помилок, прогнозування
майбутніх напрямків педагогічної взаємодії, аналізу ефективності
використаних методів і прийомів, а також розвитку навичок самоконтролю і
самооцінювання. В роботі розкрита важливість ролі вчителя у процесі
використання формувального оцінювання навчальних досягнень учнів
початкової школи. З’ясована важливість ефективних інструментів для
оцінювання та сприяння активному навчанню молодших школярів.
Розкрито та описано різноманітні методи та техніки формувального
оцінювання навчальних досягнень молодших школярів, які спрямовані на
виявлення індивідуальних сильних та слабких сторін кожного учня.
Викладено підходи до створення завдань, які стимулюють активність,
творчість та саморозвиток учнів.
Особливо увага приділяється обґрунтуванню методичного
інструментарію, який дозволить вчителям початкової школи
індивідуалізувати процес навчання, враховуючи різноманітні потреби та
особливості кожного учня.