Розвиток сенсорних умінь молодших школярів на уроках математики в початковій школі
Abstract
Автором у процесі теоретичного аналізу проблеми розкрито сутність та
структуру сенсорних умінь молодших школярів. Встановлено, що сенсорне
вміння – це виконання системи ознайомлювально-розпізнавальних
перцептивних дій на основі засвоєних еталонів і навичок їхнього застосування
в обстеженні зовнішніх властивостей об’єктів сприймання. Здійснено
характеристику факторів та вікових особливостей сенсорного розвитку
молодших школярів. З'ясовано, що основними чинниками розвитку сенсорних
умінь молодших школярів є: спадковість, середовище, навчання та
індивідуальна активність учнів. Сформовано діагностичний інструментарій
(критерії, показники, рівні, методики) та проведено констатувальне
дослідження рівня розвитку сенсорних умінь молодших школярів.
Обґрунтовано педагогічні умови розвитку сенсорних умінь молодших
школярів на уроках математики, зокрема такі як: оптимізація змісту розвитку
сенсорних умінь молодших школярів на уроках математики; Вибір
оптимальних форм, методів та засобів розвитку сенсорних умінь молодших
школярів на уроках математики; Застосування елементів авторських методик
розвитку сенсорних умінь молодших школярів на уроках математики у
початковій школі.
Перспективою подальших наукових досліджень є експериментальна
перевірка запропонованих умов та вивчення зарубіжного досвіду розвитку
сенсорних умінь молодших школярів.