Виховання міжособистісної толерантності у процесі вивчення художньої літератури в початковій школі
Abstract
Магістерська робота присвячена важливій проблемі виховання
моральної якості особистості – толерантності – у молодших школярів.
У першому розділі розглянута генеза наукових уявлень про виховання
толерантності, розкрита сутнісна характеристика цієї якості як моральної
особистісної риси, проаналізована специфіка її виховання у дітей молодшого
шкільного віку та роль навчання у цьому процесі. Розділ завершується
висновками, в яких узагальнено основні теоретичні засади проблеми
виховання толерантності.
Другий розділ присвячений організаційно-педагогічним умовам
виховання толерантності у освітньому процесі Нової української школи. В
ньому проведено констатувальне дослідження рівнів вихованості
толерантності у молодших школярів та обґрунтовано організаційнопедагогічні умови її виховання.
Загальні висновки магістерської роботи підкреслюють важливість
виховання толерантності в початковій школі, вказують на необхідність
врахування особливостей дітей молодшого віку та використання художніх
творів як ефективного засобу впливу на цей процес. Крім того, наводяться
конкретні рекомендації для педагогів і методистів, спрямовані на підвищення
рівня толерантності учнів в умовах сучасної української школи.