РОЛЬ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА У ФОРМУВАННІ АСЕРТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ
Abstract
У роботі виділено провідні психолого-педагогічні умови розвитку асертивної
поведінки учнів. Підтверджено багатофакторну структуру асертивної поведінки,визначено її
показники та взаємозв’язки між ними.Розроблено та апробовано програму розвитку асертивної поведінки в
учнів закладу загальної середньої освіти, яка сприяла розширенню педагогічних
та психологічних знань учнів щодо важливості асертивних вчинків у житті,
асертивного прояву гніву та саморегуляції емоцій та почуттів.
Доведено ефективність психолого-педагогічної програми розвитку
асертивної поведінки в учнів закладу загальної середньої освіти, що виявляється
у позитивних змінах у рівнях сформованості всіх компонентів асертивної
поведінки: збільшилась кількість учнів із високим та середнім рівнями розвитку
когнітивного, емоційно-почуттєвого та результативного компонентів. Розроблено методичні рекомендації для педагогічних працівників щодо створення сприятливих умов розвитку асертивної поведінки учнів у
загальноосвітній школі.