Мовні засоби вербалізації концепту ЖІНКА: лінгвокогнітивний аспект (на матеріалі сучасного англомовного медійного онлайн-дискурсу)
Abstract
Актуальність дослідження зумовлена тим, що цифрові медіа і блоги набули значної популярності і мають значний вплив на свідомість і підсвідомість читачів. У текстах блогів відображаються ґендерні взаємовідносини у вигляді ґендерних маркерів, концептуальних моделей, мовних стереотипів.
У цьому дослідженні визначено базові поняття ґендеру з погляду соціолінгвістичних і лінгвокогнітивних підходів, дискурсивні характеристики ґендеру, cистемно-універсологічний вимір ґендеру, структурні та змістові характеристики концепту ЖІНКА в концептуальних картинах світу. Окрім того проаналізовано лінгвокогнітивні основи вербалізації стереотипів, специфіку ґендерно-маркованого дискурсу, характеристики блогу як ґендерно-маркованого дискурсу, досліджено тактико-стратегічне аранжування англомовних ґендерно-маркованих блогів, жанрово-дискурсивну репрезентацію концепту ЖІНКА у структурі блог-дискурсу, когнітивно-риторичні властивості ґендерно-маркованого блог-дискурсу, лінгвостилістичні властивості вербалізаторів концепту ЖІНКА у англомовному блог-дискурсі. Матеріалом дослідження є вербалізатори концепту ЖІНКА, відібрані методом наскрізної вибірки з англомовного блогу «Gawker».