АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК ІМПЕРАТИВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ШКОЛИ
Abstract
Мета статті полягає в аналізі змісту поняття «академічна доброчесність» та практиці її застосування в Україні та країнах ЄС. Методика дослідження включає аналіз законодавчих норм, спрямованих на утворення академічної доброчесності та найбільш успішних європейських практик боротьби з порушеннями академічної доброчесності і включає заходи, які пропонуються українською академічною спільнотою для розв’язання цієї важливої проблеми. Результати. Законодавчі зміни, які створюють правові засади утвердження академічної доброчесності у ВНЗ України формує Закон України «Про освіту», який розкриває зміст цього поняття достатньо повно. В європейських країнах існує своя специфічна практика боротьби з порушеннями академічної доброчесності та запобігання їм. Викладачі-науковці та здобувачі вищої освіти – студенти не тільки мають різні вимоги до дотримання академічної доброчесності, але і різний рівень відповідальності за її недотримання. В Україні на основі вивчення досвіду інших держав реалізується політика академічної доброчесності на рівні багатьох окремих вузів. Практична значущість результатів дослідження. Значущість усвідомлення академічної доброчесності як імперативу для освітнього процесу в системі вищої школи України буде сприяти створенню продуктивного середовища для розвитку інтелектуальної та духовної культури серед студентів і науковців