ДЕФІНІЦІЯ ХОЛІСТИЧНОГО ЗМІСТУ КУРСУ «МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ»
Короткий опис(реферат)
У статті визначено, що зміст курсу «Методика викладання інформатики» як базова дисципліна має забезпечувати виконання наступних основних завдань: усвідомлення майбутніми вчителями інформатики сучасних цілей та змісту шкільного курсу «Інформатика»; їх з найраціональнішими організаційними формами, методами і засобами навчання інформатики та інноваційними програмними продуктами; формування в них здатності відтворювати розроблені ними план-конспекти у ході змодельованих на практичних заняттях уроків інформатики та ін.
Детерміновано, що у ході розробки змісту курсу «Методика викладання інформатики» слід забезпечити дотримання наступних вимог: наявність актуальної особистісно та соціально значущої тематики лекцій; забезпечення можливості реалізації індивідуальної траєкторії навчання; застосування інтерактивних форм і методів організації навчання; активне включення студентів у практичну діяльність; спрямованість змісту на формування і розвиток в студентів загальних, навчально-пізнавальних, інтелектуальних та організаційних якостей тощо.
Для дефініції холістичного змісту курсу «Методика викладання інформатики» як базової дисципліни професійного спрямування обґрунтовано необхідність дотримання наступних 7 принципів: відповідності суспільним запитам; науковості; прикладної спрямованості; наочності; доступності навчального матеріалу за глибиною і обсягом; нижньої лінії; логічної завершеності і цілісності.
Запропоновано зміст навчальної дисципліни «Методика викладання інформатики» (270 академічних годин (9 кредитів), яка викладається для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «014.09. Середня освіта (інформатика)» галузі знань «01 Освіта. Педагогіка» розкрити у двох змістових модулях: «Теоретичні і нормативні аспекти викладання інформатики в базовій школі» (5 семестр) та «Методичні аспекти викладання інформатики в базовій школі» (6 семестр).