IMPROVING TRANSFER PRICING IN UKRAINE USING AMERICAN EXPERIENCE
Переглянути
Дата
2021Автор
Белей (Belei), Cвітлана (Svitlana)
Melnychuk, Dmytro
Mykhalchyshyna, Larysa
Yevtushenko, Nataliia
Grinenko, Uliana
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
There is a need for additional research on the theory and practice of transfer pricing in Ukraine due to its rapid impact on the country's economy. The United States has the best experience in applying transfer pricing principles. Therefore, it is expedient to carry out research and theoretical systematization of problems of transfer pricing regulation on the basis of international and Ukrainian arbitration practices, aimed at identifying issues that need to be improved. This study aims to analyze and compare the experience of transfer pricing regulation to adapt best foreign practices. The comparison and sampling methods were used in the course of the research. The analytical study based on current regulatory and judicial practice and examples of tax dispute resolution in the United States and Ukraine. The results showed that the Ukrainian normative judicial practice is in the stages of establishment and needs further research. Analysis of statistical information shows that tax disputes in Ukraine focus on "technical errors" and the withdrawal of capitalto countries with low tax jurisdiction. In contrast, the United States, whose tax disputes focus on intra-corporate transactions.The research is based on the requirements of the fundamental documents of the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) and by the United Nations Tax Committee (UN), International Accounting Standards Board (IASB), Generally Accepted Accounting Principles (GAAP), as well as on statistical data obtained in the process of analysis of tax authority reporting.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
МАРКЕТИНГ ДЛЯ БАКАЛАВРІВ: ПРАКТИЧНИЙ КУРС
Буднікевич, Ірина Михайлівна; Бабух, Ілона Борисівна; Бурдяк, Олег Мирославович; Вардеванян, Вардан Альбертович; Венгер, Євгеній Іванович; Гавриш, Ірина Іванівна; Зрибнєва, Ірина Павлівна; Кифяк, Олександр Васильович; Крупенна, Інга Анатолівна; Романюк, Надія Василівна; Черданцева, Ірина Геннадіївна (Видавництво Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, 2023-07-09)Робочий зошит до навчального посібника «Маркетинг для бакалаврів» містить практичні завдання, що охоплюють ключові аспекти маркетингу: основні концепції та характеристики маркетингу, основні види маркетингу, зміст і методи ... -
МАРКЕТИНГ ДЛЯ БАКАЛАВРІВ
Буднікевич, Ірина Михайлівна; Вардеванян, Вардан Альбертович; Кифяк, Олександр Васильович; Крупенна, Інга Анатолівна; Черданцева, Ірина Геннадіївна; Бабух, Ілона Борисівна; Зрибнєва, Ірина Павлівна; Тафій, Наталія Георгіївна; Бурдяк, Олег Мирославович (Видавництво Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, 2021-06-24)У навчальному посібнику подано теоретичний та практичний матеріал, що охоплює ключові аспекти маркетингу. Розглянені основні концепції та характеристики маркетингу, основні види маркетингу, зміст і методи маркетингових ... -
Проблеми та концепції ефективного розвитку підприємств аграрного сектору .
Prokopets, Liudmyla; Smola, Maryna; Dolitsoj, Olga (Прокопець Л.В., Смола М.Р, Доліцой О.Ю. Проблеми та концепції ефективного розвитку підприємств аграрного сектору . Науково-виробничий журнал «БІЗНЕС-НАВІГАТОР». 2020. № 2 (58). С. 12-16., 2020)Аграрний сектор економіки країни – це повноцінний комплекс, пов’язаний з природно географічними умовами, ресурсами, техніко-технологічними можливостями та професійними спеціалістами. Наявні проблеми агропромислового ...