ТЕЗАУРУС УКРАЇНСЬКОЇ РЕКЛАМИ КІНЦЯ ХІХ – ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ. ЯК ІНСТРУМЕНТ ЇЇ ЛЕКСИКОГРАФІЧНОГО ЗАДОКУМЕНТУВАННЯ
Abstract
За змістом та мовно-стилістичними особливостями ці рекламні тексти к. ХІХ – першої половини ХХ ст. становлять цінне джерело для історико-культурологічних, соціологічних та лінгвістичних досліджень і мають винятково важливе значення для лексикографічного опису української мови. За нашими спостереженнями, в 48 рекламних оголошеннях „Дому товарового Б. Бальтінестра-молодшого”, що їх газета „Буковинаˮ публікувала впродовж 1898–1909 рр., міститься понад 900 лексичних одиниць, з яких переважну більшість становлять назви рекламованих товарів; кількість контекстів до реєстрових слів становить близько 4700. Рекламні оголошення названого періоду можуть стати джерельною базою для загальномовних та спеціалізованих тезаурусів, для стилістичних та ідеографічних словників.