Інструменти підвищення привабливості туристично-рекреаційного комплексу регіону
View/ Open
Date
2018Author
Гавриш, Ірина Іванівна
Буднікевич, Ірина Михайлівна
Крупенна, Інга Анатолівна
Metadata
Show full item recordAbstract
В статті розглянута туристично-рекреаційна привабливість регіону як сукупністю стійких
уявлень та вражень туриста чи рекреанта про умови, властивості, ознаки,
характеристики, можливості та обмеження, які дозволяють використовувати дану
територію з туристичними, оздоровчими, пізнавальними цілями та які формують
ставлення цільових аудиторій до конкретного регіону. Відмічено, що рекреаційна
привабливість демонструє наскільки цікавим є туристично-рекреаційний комплекс для
туристів та відпочиваючих, і свідчить про її перспективність для бізнесу та інвестицій
пов’язаних з курортним та туристичним бізнесом.
Зроблено висновок, що туристична привабливість регіонів визначається не тільки унікальним
природно-географічним ландшафтом та культурно-історичними дестинаціями, а й рівнем
розвитку туристичної інфраструктури і туристичного комфорту, без розвитку яких
неможливо досягти належного рівня туристичної привабливості, але існує ризик втратити
лояльність з боку туристів. Наголошено, що формування та підвищення туристичної та
рекреаційної привабливості регіонів неможливе без застосування маркетингових
інструментів.
Узагальнено досвід зарубіжних країн (Німеччини, США) з використання маркетингових
інструментів підвищення привабливості туристично-рекреаційного комплексу регіону.
Визначено, що успішні практики підвищення туристичної привабливості зарубіжних країн
базуються на Концепції стійкого розвитку туризму, актуальність реалізації якої пов’язана не
тільки з важливістю туризму як джерела національного багатства, а й також з негативними
екстерналіями, що руйнують саму основу, на якій тримається функціонування і успішний
розвиток туризму – жага до швидкого отримання прибутку, шкода навколишньому
середовищу, місцевій громаді тощо.
Розроблені пропозиції щодо укладання профілю привабливості туристично-рекреаційного
комплексу регіону. В якості перспективного напрямку розвитку туристичної привабливості
Чернівецької області запропоновано створення туристично-рекреаційного кластеру