Маркетингова оцінка стейкхолдерської привабливості регіонів
View/ Open
Date
2021Author
Гавриш, Ірина Іванівна
Буднікевич, Ірина Михайлівна
Черданцева, Ірина Генадіївна
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті презентовано авторський підхід до класифікації видів привабливості регіону шляхом
введення нової класифікаційної ознаки «за цільовими аудиторіями» – інвестиційна, бізнесова,
поселенська, міграційна, туристична, стейкхолдерська. Виділено стейкхолдерську привабливість
регіону в окремий об’єкт дослідження, що зумовлено впливом представницьких і громадських
організацій на розробку та реалізацію політичних рішень щодо розвитку привабливості регіонів.
Авторами розроблено багатокомпонентну методику оцінки привабливості регіону, яка включає три
блоки, що забезпечить різноманітність підходів до її формування.
Запропоновано визначення стейкхолдерської привабливості регіону як сукупності
характеристик та умов, якими володіє регіон для реалізації активності регіональних груп впливу,
започаткування та популяризації регіональних суспільно-громадських проектів, просування інтересів
регіону на різних рівнях та у різних сферах. Для проведення порівняльної оцінки привабливості
регіонів для цільової аудиторії «стейкхолдери» підібрано набір доступних статистичних показників,
згрупованих за регіональними індикаторами, який досить повно відображає основні параметри
привабливості регіону.
Методика експертної оцінки стейкхолдерської привабливості регіону, яка пропонується
авторами, передбачає зосередження уваги на деталізації окремих критеріїв, що розкривають
привабливість території у розрізі задоволення інтересів (потреб) груп впливу з метою подальшого
відбору та проведення порівняльної оцінки. Як критерії запропоновано розглядати: рівноправність
регіональних інституцій, громадську активність, соціальний громадський контроль, прозорість
регіональних відносин, соціальний клімат, розвиненість громадських структур, інституцій та
об’єднань, вплив корупції, регіональний лобізм. Такий підхід дає можливість розкрити привабливість
території у розрізі задоволення інтересів (потреб) визначеної цільової аудиторії з метою
подальшого відбору та проведення порівняльної оцінки.
У статті презентовано окремі результати, отримані в результаті оцінки стейкхолдерської
привабливості Івано-Франківської, Волинської, Чернівецької, Закарпатської, Львівської,
Тернопільської областей та пропозиції щодо її підвищення