Формування дослідницьких умінь молодших школярів засобами STEM-освіти
Abstract
XXI століття – час Всесвітнього науково-технічного прогресу. У зв'язку зі стрімким розвитком високотехнологічних виробництв сьогодні провідними світовими державами визнається гостра нестача висококваліфікованих фахівців у певних галузях науки, зокрема важливого значення набуває необхідність модернізації інженерної освіти, підвищення якості підготовки технічних фахівців. Таким чином, однією з тенденцій розвитку сучасної освіти, зокрема в Україні, стає пошук нових форм, методів і технологій реалізації інженерної освіти. На цей факт безсумнівно вказує діюча в даний час Концепція Нової української школи, в якій підкреслюється важливість розвитку напрямків у підтримці технічної освіти, науково-технічної творчості учнів.
Для повноцінного розвитку особистості в інженерній сфері потрібна фундаментальна підготовка і розпочинати її необхідно якомога раніше – з початкової школи. Сучасні учні початкової школи мають орієнтуватися сучасних технологіях, володіти основиними компетентностями, вмти приймати самостійні рішення, застосовувати творчий підхід під час розв’язання проблемних ситуацій. Прераховані якості молодших школярів тісно пов’язані з формуванням дослідницьких умінь. У формуванні дослідницьких умінь варто враховувати вимоги сучасного світу та прискорення технічного прогресу.