ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИХОВАННЯ ОСНОВ ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Abstract
Одним із найважливіших завдань, які
потребують вирішення сучасною школою, є виховання висококультурних
особистостей, здатних адекватно орієнтуватися в різних сферах життєдіяльності,
гармонізувати свої відносини із соціумом, що, у свою чергу, вимагає розв’язання
проблеми виховання етичної культури молодших школярів у процесі навчання,.
Актуальність цієї проблеми зумовлюється низкою чинників.
По-перше, шлях до світової інтеграції, який обрала Україна, зумовлений
необхідністю інтенсивних змін у всіх галузях суспільного життя, підвищеної
уваги до підготовки компетентної, освіченої особистості, яка здатна долати
кризові ситуації й вивести країну на рівень сталого розвитку. Це передбачає
наявність в особистості високого культурного рівня, у тому числі етичної
культури, активне оволодіння якою починається зі шкільного віку. Проте
соціальні та психолого-педагогічні дослідження, реальні життєві ситуації
свідчать про низький рівень морально-етичної культури значної частини
громадян. Тому одним із найважливіших завдань освітньої діяльності
навчальних установ є виховання етичної культури учнів, підвищення дієвості
їхньої морально-духовної сфери, що сприятиме зростанню особистої
відповідальності молодого покоління за долю суспільства, держави.