Особливості формування у майбутніх вчителів початкової школи соціально значущих якостей
Abstract
Підвищення професійної компетентності вчителя, підготовка якісно нового спеціаліста, який відповідає запитам сучасного суспільства, неможливі без формування спрямованості студентів на майбутню професійну діяльність та сталого інтересу до її освоєння, а також формування професійних якостей та особливостей особистості майбутнього фахівця. Соціально-педагогічна компетентність, розвиток якої диктується сучасною динамікою суспільства, є необхідною умовою професійної діяльності вчителя початкової школи. Вирішення цієї проблеми можливе шляхом формування у майбутніх вчителів початкових класів соціально значущих якостей.
Соціально значущі якості є характеристиками загальної освіченості вчителя початкових класів, вони включають знання норм моралі та морально етичної поведінки в сучасному суспільстві, сформовані вміння дотримуватися цих норм у повсякденному суспільному житті і навички морально-етичної поведінки. При цьому для вчителя початкової школи, основу професійної діяльності якого становить виховання, саме соціально-етична компетенція здатна забезпечити коректність на особистість молодшого школяра, педагогічно доцільний розвиток його індивідуальності. Оскільки соціально-етична компетенція, будучи складною професійно-особистісною характеристикою, в процесі якого формуються соціально значущі якості, не виникає стихійно, в результаті самоосвіти, її необхідно цілеспрямовано формувати, причому цьому процесу слід приділяти увагу ще на стадії підготовки майбутніх вчителів у педагогічному вузі. Принципова розв'язуваність такого завдання випливає з того продуктивного досвіду, що вже накопичено сучасною педагогічною наукою.