Сертифікація педагогічних працівників в системі зовнішнього забезпечення якості освіти
Abstract
Проблема забезпечення якості освіти –ключова, незмінна, сенсовизначальна для розвитку освітніх систем у всі часи. З
поступом людського суспільства змінювалось розуміння якості процесів навчання і виховання, однак, досягнення їх найвищих результатів, відповідно до чинних вимог у той чи інший період, - завжди було пріоритетним. Як зазначав Редьярд Кіплінг, «Освіта – найвеличніше з усіх земних благ, але тільки тоді, коли вона найвищої якості. Інакше вона абсолютно даремна».
Всеохоплююча глобалізація, пандемія COVID-19 спонукала світове освітнє співтовариство до перегляду цінностей освіти, визначення пріоритетів розвитку освітніх систем задля забезпечення доступу кожної дитини до якісної освіти відповідно до нових умов життя і постійно змінних потреб ринку праці.
10 листопада 2021 року у Парижі відбулась глобальна освітня зустріч Юнеско, де керівники держав та урядів, міністри освіти з більш ніж 40-ка країн прийняли Паризьку декларацію – глобальний заклик щодо необхідності перетворення системи освіти та збільшення інвестицій в освіту після кризи COVID-19.