ВИХОВАННЯ ПОЧУТТЯ ГІДНОСТІ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Abstract
В умовах сучасного світу, виховання почуття гідності у майбутніх вчителів початкової школи є надзвичайно важливим
питанням, адже пріоритетним завданням закладів вищої освіти наразі є підготовка вчителів нового покоління, які готові до роботи з сучасними дітьми та можуть розкрити їхній потенціал. У ХХІ столітті основними цінностями особистості є самоосвіта, самореалізація, саморозвиток, самопроектування та самоактуалізація, саме вони стали підґрунтям у новій парадигмі сучасної особитісно-орієнтованої освіти, адже, незважаючи на всі позитивні надбання традиційної системи підготовки майбутніх вчителів, її недостатньо для закриття запитів сучасних педагогів та їх практичної діяльності. Метою Нової української школи визначено «виховання людини як особистості….формування цінностей, які є
необхідними для успішної самореалізації». Саме виховання цінностей є певним фундаментом для теперішньої освіти. Ідея НУШ ставить виховання гідності на одне з перших місць в освітньому процесі, почуття гідності є базовим елементом свідомості людини, усвідомлення своєї неповторності, цінності та поваги до її особистості. Ключовою ідеєю розуміння даної цінності є те, що людина заслуговує на визнання її індивідуальності та потребує поважливого ставлення до себе. Сьогодні, для створення безпечного, комфортного та гідного освітнього середовища, реалізовано
програму «Гідність дитини», яка передбачає самореалізацію учня як особистості, виховання у нього поваги до себе та інших, дотримання прав людини.