ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
Abstract
Серед найважливіших завдань покращення рівня якості початкової освіти сьогодні є формування готовності
молодших школярів проявляти активність, зокрема комунікативну, у життєдіяльності, творчо самореалізовуватися в суспільстві. Комунікативні вміння та навички мають вагоме значення серед особистісних проявів учнів початкової школи та опираються на психічні процеси сприймання, мовлення, творчу уяву, мислення тощо, що дозволяє цілісно розкритися чутливій та розумовій сферам особистості.
У молодшому шкільному віці відбувається активний розвиток уявлень і фантазії, яскраво виражена допитливість і зацікавленість дітей, формуються вміння та навички здійснювати спостереження, порівняння, давати оцінку власної діяльності. Важливим в освітньому процесі підбирати такі форми, методи та засоби роботи, які визначатимуть у навчанні провідне місце учнів, враховуючи їхні потреби, інтереси, запити та цінності, які є суб’єктами
освітнього процесу.
Початкова школа має можливості надавати молодшим школярам вагомі знання, формувати їх особистість, яка може мислити творчо, мати власну позицію та бути відповідальною, сміливою у прийнятті рішень, здатність до адаптації в шкільних умовах, бути мобільними у змінах, що характеризує компетентну особистість.
Комунікативна міжособистісна взаємодія та спілкування є складовими елементами навчальної, пізнавальної, художньо-естетичної, культурної, суспільно-корисної діяльності. Специфічний зміст спілкування молодших школярів чітко прослідковується в цілеспрямованому процесі організації та здіснення комунікативної діяльності під час уроків.