Особливості прояву професійного вигорання вихователя закладу дошкільної освіти
Abstract
У професійній діяльності людини, як відомо виникають несприятливі ситуації, що сприяють розвитку негативних психічних станів, впливаючи також як на продуктивній і результат роботи, так і на міжособистісну взаємодію. Важливе місце серед них займає синдром вигорання, який, за переконаннями науковців, охоплює тепер всі професійні сфери: до вигорання схильний кожен, на думку вчених [26]. Особливо загострюються різні психічні проблеми особистості у ситуації постійної нестабільності й непрогнозованості соціальних та інформаційних змін у суспільстві.
Зазначимо, що за різними підрахунками та дослідженнями різних вчених, від 20 % до 80 % спеціалістів – представників «допомагаючих» професій, якою є і професія вихователя закладу дошкільної освіти, схильні до вигорання. Отож, проблема психічного вигорання продовжує залишатися однією з найбільш важливих у психології, яка потребує свого вирішення.